به گزارش پارس به نقل از فارس، سید محمدحسین سیدزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، حوزه هنری بوشهر نمایش خورشید در مرداب به کارگردانی مهرداد همتی که مضمون این نمایش نگاهی به زندگی مولای متقیان حضرت امام علی (ع) و چگونگی شهادت این امام دارد در شب های قدر به روی صحنه می برد.

مدیر حوزه هنری بوشهر از برگزاری کارگاه آسیب شناسی تئاتر در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در راستای علاقه جوانان استان به تئاتر کارگاه آسیب شناسی تئاتر، سه شنبه هفته جاری ساعت ۱۸ در سینما بهمن بوشهر برگزار می شود.

سیدزاده با بیان اینکه این کارگاه با حضور ۶ کارشناس خبره و به صورت مناظره ای برگزار می شود، تأکید کرد: حوزه هنری با در اختیار گذاشتن امکانات و تجهیزات لازم تلاش می کند که استعدادهای جوانان را در حیطه های مختلف هنر شکوفا کند.

وی با اشاره به اتمام تصویربرداری فیلم در رویای پدر به کارگردانی غلامحسین بارونی و تهیه کنندگی حوزه هنری بیان داشت: این فیلم ۲۰ دقیقه ای در مورد دختر یک رزمنده ای است که چشم انتظار برگشت پدر از جبهه است، اما دچار مشکلاتی می شود؛ فیلمنامه این کار را غلامحسین بارونی نوشته است و مسعود کازرونی، نیکفر، علی دریانورد، علی کریمی، مریم بازیار، رها رضایی و آرزو روان از دیگر عوامل این فیلم هستند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر خاطرنشان کرد: داوری بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استانی سوره از ۱۴ تیرماه آغاز شده است و در نخستین روز بازبینی، سه اثر از شهرستان دیر مورد ارزیابی قرارگرفته است که در روزهای دیگر آثار هنرمندان خارگ، خورموج و بوشهر نیز ارزیابی خواهد شد.