به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری اهل‏ بیت (ع) امروز آخرین سکانس فیلم سینمایی" محمد (ص) " به کارگردانی مجید مجیدی در حوالی اتوبان کرج و در لوکیشن یک کارخانه جلوی دوربین می رود که در این صحنه ها بخش های دیگری مربوط به سپاه ابرهه گرفته می شود.

با به پایان رسیدن فیلمبرداری این پروژه فاخر سینمایی که با استانداردهای بین المللی و با هدف پخش جهانی ساخته می شود، به زودی تدوین آن توسط یکی از تدوینگران شاخص سینمای ایران آغاز خواهد شد.

فیلمبرداری این فیلم در کرمان، عسلویه، شهرک سینمایی نور در حوالی شهر قم، آفریقا، شهرک دفاع مقدس و… صورت گرفته است. در این پروژه مذهبی-تاریخی که با حضور عوامل حرفه ای و شاخص خارجی و داخلی ساخته شده است بازیگرانی چون علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، محسن تنابنده، مینا ساداتی، ساره بیات، پانته‏ آ مهدی‏ نیا و… نقش آفرینی می‏ کنند.

همچنین مجیدی برای بخش هایی از فیلم به همراه گروهش به آفریقا سفر و چند هفته پیش چند سکانس را در آنجا ضبط کرد.

داستان فیلم سینمایی" محمد (ص) " از دوران جاهلیت و به هنگام تولد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) آغاز شده و در ۱۲ سالگی ایشان در اولین سفر به همراه عمویشان ابوطالب، به شام پس از رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می رسد. بحیرا راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می دهد. این فیلم توسط موسسه سینمایی نورتابان تهیه می شود.

پروژه سینمایی" محمد" به کارگردانی مجید مجیدی پس از حدود سه سال مراحل مقدماتی و پیش تولید در آستانه آغاز مرحله فیلمبرداری قرار گرفت. اولین مرحله شروع به کار این فیلم از مهرماه سال ۱۳۸۶ با فعالیت گروه تحقیق آغاز و اولین نسخه فیلمنامه نوروز ۱۳۸۸ آماده شد. دوره پیش تولید پروژه محمد (ص) از خرداد ماه ۱۳۸۹ تا شهریور ماه ۱۳۹۰ تعیین شد، تا در پایان این مرحله فیلمبرداری آغاز شود.