به گزارش پارس ، محمد قاصد اشرفی در گفت وگو با ایسنا، درباره ی میزان فروش سینماها در سه ماهه ی نخست امسال گفت: اگر بخواهیم تحلیل درستی از وضعیت فروش داشته باشیم می توان گفت که نمایش چند فیلم مانند « رسوایی» ، « برف روی کاج ها» و « چه خوبه که برگشتی» در رونق سینماها و اقتصاد آن تاثیر مثبتی به وجود آورد.

او ادامه داد: در روزهای اخیر هم اکران فیلم « گذشته» اصغر فرهادی آغاز شده و امیدواریم نمایش این فیلم باعث رونق سالن های سینما شود. البته فیلم حیف شد چون اگر دوبله می شد به فروش بسیار بالایی دست پیدا می کرد، درحالی که الان در سینماهای بالای شهر فروش زیادی داشته و در بقیه ی سینماها آنطور که باید از آن استقبال نشده است.

اشرفی گفت: با این حال به جز سه، چهار فیلمی که ذکر شد بقیه ی فیلم ها در سه ماه گذشته اصلا فروشی نداشتند و می توان گفت در مجموع فروش بهار امسال بسیار پایین بوده است.

او همچنین مطرح کرد: باتوجه به هزینه ها و تورم بالا، مسلم است که سینماها در پرداخت هزینه های خود عاجز باشند و ما دستمان به جایی نمی رسد، چون هر چه این وضعیت بد را اعلام کردیم هیچ گوش شنوایی وجود نداشت.

اشرفی افزود: به نظر می رسد سالن های سینما اصلا در سبد فرهنگی کشور دیده نمی شوند، به طوری که سالن ها به فراموشی سپرده شده اند. اگر هم مسئولی به سینما فکر می کند فقط به تولید کمک می کند و همه فکر می کنند که سینما فقط تولید فیلم است.

او تاکید کرد: در چنین شرایطی شاهدیم که به نمایش فیلم و وضعیت سالن های سینما مخصوصا در این دوره، توجهی نشده است.

رییس انجمن سینماداران در پایان دوباره تاکید کرد: سینماها در وضعیت خطرناکی قرار دارند و اگر مسوولان کمکی نکنند، عواقبی که برای سالن های سینمایی پیش می آید به خودشان مربوط خواهد بود.