به گزارش پارس ، سیدمحمد حسینی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این که ارزیابی شما درباره ی نقدهایی که در حوزه ی فرهنگ توسط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد چیست؟ اظهار کرد: مطرح شدن دیدگاه های متفاوت در عرصه ی فرهنگ در مناظره ها، امری طبیعی بود و ما از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای پرداختن به بحث های فرهنگی قدردانی می کنیم.

او ادامه داد: گمان می کردیم بحث های اقتصادی در جریان انتخابات، آن قدر پررنگ باشند که مباحث فرهنگی به حاشیه بروند. بنابراین مطرح شدن این بحث ها هرچند در قالب انتقاد، قابل توجه است.

وزیر ارشاد با بیان این که نمی خواستیم درباره ی اظهاراتی که در حوزه ی فرهنگ در مناظره ها مطرح شد توضیحی بدهیم، گفت: برخی از این اظهار نظر ها به دلیل این است که برخی از کاندیداها از آخرین اقدامات و تغییرات صورت گرفته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آگاهی نداشتند و ما هم فرصتی برای توضیح به آن ها نداشتیم. مثلا در مواردی که درباره ی وضعیت روزنامه ها و یارانه های مطبوعات بود، باید گفت که این موارد کاملا شفاف و روشن هستند.

او افزود: امیدواریم دولت آینده با تکیه بر نقاط قوتی که در حال حاضر وجود دارد، بتواند گام های جدیدی برای پیشرفت های فرهنگی و هنری در جامعه بردارد.