به گزارش پارس به نقل از مهر، سرهنگ منصور خدادادی اظهار داشت: با دریافت پرونده ای مبنی بر دستگیری سارق و کشف یک دستگاه پراید مسروقه از متهمی بنام" جلال-م" توسط کلانتری ۱۶ اندیشه، تحقیقات پلیس برای بازگشائی جزئیات این پرونده ادامه یافت.

این مسئول با اشاره به عملیات دستگیری سارق گفت: متهم با دیدن گشت کلانتری اقدام به فرار کرد و قصد زیر گرفتن ماموران را داشت که در نهایت پس از شلیک تیر هشدار و هوایی با اصابت گلوله به دست راست وی و برخورد خودرو با جدول، متهم دستگیر و تحویل پلیس آگاهی شد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به گزارشهای متعدد شهروندان فاز سه اندیشه مبنی بر سرقت کیف از داخل خودرو توسط یک دستگاه پراید سفید رنگ با تابلو آژانس واحتمال ارتباط با این پرونده، موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت، با انجام تحقیقات و جمع آوری مدارک و اطمینان از ارتباط پرونده های سرقت داخل خودرو فاز سه با این پرونده، متهم تحت تحقیق و بازجوئی پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه سرقتی شد ولی پس از تحقیقات فنی و ارائه مدارک و شواهد، لب به اعتراف گشود و به صد فقره سرقت اموالی نظیر کیف دستی، کوله پشتی، لب تاب، وسایل داخل خودرو، ساک دستی و مدارک هویتی شهروندان در فاز سه اندیشه اعتراف کرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با اخذ مجوز قضایی اموال مسروقه زیادی از منزل متهم در شهرک وحدت کرج کشف و پس از شناسایی تحویل صاحبان آنها شد و متهم نیز با قرار مناسب روانه زندان شد.

دستگیری ۸ عضو باند شرکتهای هرمی در ملارد

فرمانده انتظامی شهرستان ملارد اظهار داشت: در پی وصول اخباری در خصوص فعالیت و رفت و آمدهای مشکوک تعدادی جوان ناشناس در یک واحدآپارتمان در محله سرآسیاب ملارد، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرارگرفت، با شناسایی محل فعالیت این گروه و تعقیب و مراقبت شبانه روزی پلیس مشخص شد خانه مذکور محل فعالیت اعضای باند شر کت هرمی است که در ادامه، اقدامات اولیه توسط پلیس آگاهی صورت گرفت.

این مسئول عنوان کرد: پس از اطمینان از فعالیت غیر مجاز این گروه با هماهنگی مرجع قضایی دستگیری اعضای این باند در دستورکار قرار گرفت و در عملیاتی ویژه هشت نفر از اعضای این باند دستگیر شدند، این افراد با سرکردگی فردی بنام" علی- ر" پس از اجاره ساختمانی در محله سرآسیاب ملارد، اقدام به اغفال و فریب جوانان و عضوگیری از آنها می کردند.

وی افزود: با دستگیری هشت عضو این باند متهمان در بازجوئیهای پلیس اذعان داشتند مبالغی بین ۴۰ الی ۸۰ میلیون ریال وجه نقد جهت عضو شدن آنها اخذ کرده و مبلغی بالغ بر ۳۲۰ میلیون ریال از قربانیان کلاهبرداری کردند.

رئیس پلیس شهرستان ملارد در توصیه ای به شهروندان گفت: شرکتهای هرمی در قالب و پوشش سرمایه گذاری با سودهای کلان به میدان آمده و در روش پدیده کاریابی و بازاریابی شبکه های ناسالم یا « دسیسه هرمی» ، با بکارگیری شیوه های روانی، افراد را به خرید محصولی که به آن نیاز ندارند و یا به قیمتی که بیشتر از قیمت واقعی باشد اقدام به فعالیت می کنند و این تصور را در قربانیان خود ایجاد می کنند که می توانند در مدت کوتاهی ثروتمند شوند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه اعضای اصلی این شرکتهای هرمی با دادن آگهی در روزنامه ها و همچنین تبلیغ در سایتهای اینترنتی، کار خود را کمک به توسعه تجارت الکترونیک کشور ارزیابی می کنند و آمادگی هرگونه سوال و جواب از سوی سوژه و قربانی خود از قبیل سوالات شرعی، قانونی، اجتماعی و مالی را اعلام می کنند، از شهروندان خواست با هوشیاری بیشتر مراقب باشند تا در دام اینگونه افراد گرفتار نشوند.