به گزارش پارس ، سید محمد حسینی در گفت وگو بافارس از افزایش اعتبارات نشر که شامل کتاب و مطبوعات می شود، خبر داد و گفت: این اعتبارات در مقایسه با سال گذشته با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو شده است و امیدواریم که این امر موجب گشایش و وسعت فعالیت مطبوعات کشور شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال گذشته اعتبارات درنظر گرفته کمتر از اعتبارات سال جاری بود ضمن آنکه تخصیص اعتبارات به حوزه نشر نیز با تخصیص اندکی روبرو بود.

وی بیان داشت: با افزایش اعتبارات در سال جاری امیدواریم که دست مسئولان معاونت مطبوعاتی برای تخصیص اعتبارات باز باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: در این دوره در مقایسه با دوره های گذشته اقدامات چشم گیر تری را انجام دادیم به طوری که می توان گفت اقداماتی که در دوره های جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داده است در مقایسه با دوره های پیش از سال ۸۴ قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه یارانه مطبوعات طی سال های اخیر به خوبی توزیع شده است، ادامه داد: در دولت دهم بیش از ۲هزار مجوز نشریه صادر شده است.

حسینی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰روزنامه سراسری در کشور وجود دارد و به چاپ می رسد، گفت: از این تعداد ۳۲ روزنامه مربوط به اصلاح طلبان است و در این میان ۱۴روزنامه گرایش خود را اعلام نکرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: در دوره ۸ساله اخیر اقدامات خوبی انجام شده است که می توان به برپایی نمایشگاه های مطبوعات مستقل، برگزاری جشنواره های فصلی مطبوعات و برگزاری نمایشگاه مستقل تخصصی مطبوعات اشاره کرد.

به گفته وی، اقدامات مزبور تماماً بیانگر توجه به مطبوعات و رسانه بوده است.

حسینی با بیان اینکه ردیف نشر در سال گذشته برابر ۱۱۰میلیارد تومان بود، افزود: ردیف بودجه نشر شامل مطبوعات و کتاب می شد که امسال ردیف نشر به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال گذشته کمتر از ۵۰درصد اعتبارات به مطبوعات تخصیص می یافت این در حالی است که امسال تخصیص اعتبارات نیز افزایش یافته است.