به گزارش پارس ، فیروزه جعفری در گفت وگو بافارس گفت: سالن های ورزشی و آرایشی از جمله مکان هایی هستند که مواد محرک را به راحتی می توانند تحت عنوان داروهای لاغری و تناسب اندام عرضه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در عصری زندگی می کنیم که زنان توجه خاصی به حفظ تناسب اندام خود دارند و در این زمینه راه های پیشنهادی زیادی وجود دارد و روش های ساده تر، آسان تر و سریعتر بیش از راه های مطمئن مورد استقبال قرار می گیرد.

رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت گفت: به همین منظور به سفارش دفتر زنان ریاست جمهوری طرحی را در دست داریم تا برای پیشگیری اعتیاد زنان به مواد محرک در سالن های آرایشی و ورزشی بانوان، اقدامات جدیدی انجام گیرد.

جعفری تصریح کرد: در این طرح، در بسته ها و کتابچه های آموزشی در مورد انواع مواد محرک با تعریف ویژگی آنها، اثرات و عوارضش این مواد توضیح داده می شود.

وی افزود: قرار است مدیران و مسئولان سالن های آرایشی و ورزشی در کلاس های آموزشی آشنایی با مواد محرک شرکت کنند تا بتوانند مهارت های لازم را کسب کرده و چنانچه در این محیط ها با مشتریان و شرکت های عرضه کننده مواد روبرو شدند اطلاعات لازم را داشته و آن را نپذیرند.

جعفری گفت: همچنین این مدیران پس از آشنایی با انواع مواد محرک می توانند به سؤالات مشتریان در زمینه لاغری این مواد پاسخ دقیق بدهند.

رئیس اداره اعتیاد وزارت بهداشت افزود: یکی از برنامه های دیگر این طرح، تهیه بنرهای آموزشی است و در صورت همکاری مسئولان، این بنرها در سالن های ورزشی و آرایشی نصب می شود. با نصب این بنرها اطلاعات و عوارض این مواد جلوی چشم مشتریان قرار می گیرد و تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

جعفری ادامه داد: همچنین تهیه فیلم های آموزشی و به نمایش گذاشتن آنها در سالن ها از دیگر بند های این طرح است تا مشتریان در زمان انتظار و حین فعالیت های ورزشی خود این فیلم ها را تماشا کنند.

وی به آموزش مهارت های زندگی در طرح پیشگیری از اعتیاد به مواد محرک تأکید کرد و گفت: این مهارت های زندگی به مداخلاتی که هر فرد باید آشنا باشد تا به هنگام عرضه مواد به آن" نه" بگوید را شامل می شود.

جعفری گفت: این در حالی است که عرضه مواد محرک دیگر به روش های سنتی و آشنا عرضه نمی شود بلکه با توجه به گروه مخاطب و سلیقه های متفاوت با ظاهری فریبنده و اسامی گوناگون عرضه می شود.