به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا با اشاره های فعالان حقوق بشری عربستان درخصوص قصد حکومت سعودی برای اعدام سه نفر از مبلغان مشهور این کشور به نام های سلمان العوده، عوض القرنی و علی العمری نوشت: این مبلغان قدرت زیادی در جامعه عربستان دارند و یک سال پیش در موج سرکوب مبلغان بازداشت به خاطر حمایت نکردن صریح از محاصره قطر و به اتهام توطئه علیه خاندان حاکم و حمایت از تروریسم بازداشت شده و دادستانی دادگاه امنیت کشور برای آنها حکم اعدام درخواست کرد.

این روزنامه افزود: این محاکمه ها از خطرناکترین مسائلی است که ولیعهد عربستان ولیعهد ۳۲ ساله سعودی و تلاش های وی برای تقویت قدرتش از زمان انتصاب به این سمت در جولای سال ۲۰۱۷ میلادی با آن روبرو است.

وال استریت ژورنال به بازداشت گسترده فعالان مدنی و سیاسی و حقوق بشری در عربستان از زمان روی کار آمدن ولیعهد سعودی از جمله درخواست دادستانی عربستان برای اعدام شماری از فعالان شیعه اشاره کرد که خواهان تامین حقوق اقلیت شیعیان در این کشور هستند.

این روزنامه تاکید کرد: بن سلمان با محاکمه مبلغان مشهور یاد شده می خواهد به مجموعه مبلغان هشدار دهد که قواعد بازی اکنون تغییر کرده است، اما اقدام علیه مبلغان ممکن است موضع افکار عمومی را علیه حکام سعودی تغییر داده و به تقویت عناصری در خاندان حاکم منجر شود که با ولیعهد عربستان ولیعهد سعودی مخالف هستند.