به گزارش پارس ، ناصر سراج قاضی پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی در گفت وگو با فارس درباره پرونده بانک آریا گفت: این تصور غلطی است که این پرونده صرفا به خاطر پولشویی تشکیل شده باشد.

وی افزود: در این پرونده علاوه بر حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پولشویی اتهامات دیگری وجود دارد و متهمان باید به آن اتهامات پاسخ دهند.

قاضی پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی تصریح کرد: هرچند براساس قانون نمی توان به دلیل برگزاری دادگاه به صورت غیرعلنی اتهامات افراد را مطرح کرد.

اولین جلسه دادگاه بانک آریا در تاریخ اول خرداد امسال در دادگاه انقلاب برگزار شد که البته متهم ردیف اول در دادگاه حضور نداشت.

برخی افراد در پایان اولین جلسه دادگاه نسبت به برگزاری دادگاه ایراد وارد دانسته و عنوان کردند که پرونده بانک آریا به خاطر اتهام پولشویی تشکیل شده در حالی که این اتهام در جریان رسیدگی به پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

این افراد معتقد هستند پرونده بانک آریا پرونده جدیدی نیست و نباید تشکیل می شده است زیرا سال گذشته به اتهامات گروه آریا در زمینه پولشویی رسیدگی شده است.

این در حالی است که قاضی سراج بدون ذکر عناوین مجرمانه متهمان گفت: به غیر از پولشویی اتهامات دیگری هم در پرونده وجود دارد.