به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در جمع نمازگزاران درباره حماسه سیاسی اظهار داشت: ۳۴ سال است جامعه ما مبتنی بر فقه، دین و حکومت اسلامی عمل کرده است و نظام می خواهد دین در تمام زوایای انسانی حاکم شود.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی را نظام جمهوری اسلامی ایران به تمام دنیا نشان داده است و این مدل را امام بزرگوار ما در ۳۴ سال گذشته با رأی اکثریت ملت ایران به عنوان یک مدل جدید از حکومت اسلامی و مردم سالاری دینی نهادینه کرده است تا ملتی بزرگ خود سرنوشت خود را رقم زنند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مردم با آمدن پای صندوق رأی به تکلیف خود عمل کرده اند و این تکلیف در کشورهای شرقی و غربی با آنکه انتخاباتی با صندوق های رأی برگزار می شود تفاوت ماهوی دارد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه، خط قرمز جامعه ما باری به هر جهت نیست گفت: با انتخاب دقیق و نه جوسازی هایی که در دنیا مرسوم است باید به تکلیف الهی خود عمل و فرد اصلح را از میان دیگر نامزدها انتخاب کنیم.

وی بیان داشت: در انتخابات ما پیروز و شکست خورده به معنایی که در غرب حاکم است وجود ندارد و هر کسی که به تکلیفش عمل کرده پیروز است چه آنکه رأی بیاورد و چه رأی نیاورد.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: آنکه در انتخابات آتی شکست می خورد دشمنان نظام هستند و مبنای انتخابات ما تکلیف مداری است.

وی به نامگذاری هایی که رهبر معظم انقلاب در هر سال انجام می دهد اشاره کرد و گفت: این نامگذاری ها بسیار خوب و متناسب با نیازهای جامعه امروزه است. امروز خلق حماسه سیاسی یک حضور شجاعانه و توأم با دشمن ستیزی است.

حجت الاسلام رئیسی تأکید کرد: باید تمام سلایق در انتخابات و در میدان حماسه حضور داشته باشند و باید بدانند این موضوع نیز براساس بیانات رهبری هم حق و هم وظیفه و تکلیف است.

وی یادآور شد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان تهدیدات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در کشور داشتند و بر اساس اعترافات دشمنان از هیچ اقدامی علیه نظام فروگذار نکردند اما به اهداف خود نرسیدند.

معاون اول قوه قضاییه به برنامه ریزی های مختلفی که دشمنان در ۴ دهه گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده اند گفت: در دهه اول ۸ سال جنگ تحمیلی و انواع کودتاها را علیه نظام ایجاد کردند ولی با اراده خداوند و وحدت مردم این کودتاها و تهدیدها به جایی نرسید و در دهه های مختلف نیز به نحوی نسبت به مخدوش کردن جمهوری اسلامی ایران اقدام کردند که خداوند این نظام را یاری کرد و توطئه های آنها به ثمر ننشست.

حجت الاسلام رئیسی گفت: در دهه چهارم که دهه پیشرفت و عدالت مطرح می شود علی رغم همه دشمنی ها این انقلاب تداوم پیدا کرده است و دیگر با آن همه تبلیغات رسانه ای که علیه مسلمانان، شیعیان و مردم ایران انجام می دهد به جایی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: علی رغم این همه توطئه ها پیام جمهوری اسلامی ایران در دل و جان مسلمانان و سایر مذاهب دنیا ورود پیدا کرده و دیگر مردم دنیا خواهان اتمام ظلم هستند و می خواهند حکومتی مانند ایران داشته باشند.

معاون اول قوه قضاییه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انتخابات باید در موعد مقرر برگزار شود اشاره کرد و گفت: انتخابات نباید یک روز نیز تأخیر داشته باشد و این نکته مقام معظم رهبری بر اساس قانون و ساختار سیاسی کشور رقم می خورد.

وی با اشاره به اینکه پایبندی مردم به قانون در حماسه سیاسی مطرح می شود گفت: کاندیداها باید از ابتدای انتخابات تا آخر در بحث حماسه سیاسی جزو افرادی باشند که حماسه آفرینی می کنند.

معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: بعضی ها فکر می کنند شور انتخاباتی این است که چهره هایی بیایند که درگیری و جنجال آفرینی را در بین ملت افزایش دهند تا شور انتخاباتی پیدا شود که این موضوع بسیار غلط است.

وی تأکید کرد: ما نیاز به آرامش سیاسی داریم برای اینکه بتوانیم اصلح را انتخاب کنیم و انتخاب اصلح در گرو تفکر، آرامش و اندیشه است نه اینکه افرادی جنجال آفرینی بیایند تا شور ایجاد شود.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: شور انتخاباتی در گرو تفکر اندیشه است. باید افرادی بیایند که تمام تبلیغات انتخاباتی و سخنان آنها در چارچوب نظام و ارزش های نظام باشد ولی سلایق و دیدگاه های مختلف می تواند بحث، تبادل نظر و مناظره داشته باشد که در جهت معرفی چهره ها بسیار مثبت است.

وی به ویژگی های فرد اصلح اشاره کرد و گفت: باید خدا خواه و دگر خواه در پرتو خداخواهی باشد، مردم را دوست داشته باشد و به وعده های خود عمل کند.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: باید در مقابل استکبار جهانی مقاوم باشد چرا که استکبار جهانی امروز در موضع ضعف قرار دارد و اتفاقاتی که در بحرین و عراق می افتد از موضع ضعف استکبار جهانی است.

وی با بیان سؤالی مبنی بر اینکه چه باید کرد تا دشمن در مقابل ما کوتاه بیاید گفت: آیا راه کوتاه آمدن دشمن این است که در مقابل آنها کوتاه بیاییم یا اینکه با حضور در حماسه سیاسی دشمن را وادار به کوتاه آمدن کنیم؟ رمز کوتاه آمدن دشمن این است که مردم حماسه ای در روز انتخابات رقم بزنند.