به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فرهاد دانشجو در نامه ای خطاب به معاونین، روسا و مدیران دانشگاه آزاد، تاکید کرد: به جای تعریف و تمجید، به برنامه ریزی صحیح برای آینده و تشریح اصولی و علمی دستاوردهای بسیار ارزنده آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، عمرانی، دانشجویی، بین المللی، اداری مالی و… بپردازیم.

در این نامه آمده است: « تحسین و تعریف و تمجید مسوولان در حضورشان و یا افراط در تمجید از مسوولان در غیابشان خدای ناکرده باعث می گردد که مغرور شوند و به باوری بی اساس از خویش برسند و زمینه را برای فخرفروشی و خودبین بارآوردن افراد فراهم می کند و برای ستمگران و خیانتکاران نوعی تعریف و تشویق عملی به شمار می آید.

عزیزانم وقتی می شنوم و یا می بینم برخی افراد برای نشان دادن دوستی و علاقه تعریف و تمجید می کنند و یا عکس اینجانب را در جلسات عمومی و یا اتاق خود می گذارنند، احساس می کنم آنها تیغی را بر گردنم نهاده اند و قصد جان و شرفم را کرده اند. باز می پندارم اگر با کارد برنده و تیزی به سراغم بیایند، برایم بهتر است، از اینکه در پیش رو مدحو گویند و تمجید آن چنانی کنند و اگر معذوریت اخلاقی اجازه می داد، دوست داشتم به صورت مدح کننده خاک بپاشم تا به این طریق نفرت خود از این رفتارعلنی کنم. می ترسم از عذاب دردناک الهی و از اینکه تعریف و تمجید آنها مرا از خودراضی و مغرور کند و از اهل نجات جدایم سازد.

تشویق و تقدیر از افراد برای کارهای نیکی که انجام شده اگر در حد اعتدال باشد، مضمون نیست ولی این حقیر و برادر کوچک شما مایل است حتی از چنین سرور و تقدیر و تشکری نیز خود را دور کند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ضروری است به جای تعریف و تمجید از افراد، به رسیدگی بهتر و موثرتر و بهینه به مسوولیت های محوله و برنامه ریزی صحیح برای آینده و تشریح اصولی و علمی دستاوردهای بسیار ارزنده آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، عمرانی، دانشجویِی، بین المللی، اداری و مالی و… بپردازیم و در ارتقای کیفیت فعالیت ها اهتمام بیشتری کنیم و به تقاضاهای ارباب رجوع با محبت و مهربانی بیشتر و قانونمند و دقیق رسیدگی کنیم و به جای سرودن شعر برای تمجید و نصب عکس مسوولان دانشگاه در گردهمایی ها، اتاق ها، سمینارها و سایت ها عشق و علاقه خود را نثار اسلام و رهبر فرزانه انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بنماییم.

در پایان این نامه آمده است: اینجانب به برادری و دوستی شما نیازمندم و امیدوارم با رعایت مفاد این نامه، ضمن نشان دادن حسن نیت و حسن تدبیر، اینجانب را از عذاب الهی دور بدارید. مدیران دانشگاه و روسای واحدها و مدیران حراست و بازرسی و روسای محترم سما و مرکز آزمون و دیگر مسوولان در دانشگاه آزاد اسلامی ملزم و موظف به رعایت موارد ذکر شده هستند. از همه شما برادران و خواهران بزرگوار تشکر کرده و التماس دعا داشته و به دوستی و برادری شما افتخار می کنم. »