به گزارش پارس نیوز، 

ها در مواقعی که افراد دچار استرس می شوند امری شایع است اما اگر جویدن ناخن ها به عادت تبدیل شود به طوری که شخص دائما در حال جویدن ناخن باشد باید به فکر چاره ای برای درمان آن بود. در این مقاله به پیشنهاد راهکارهایی برای ترک جویدن ناخن می پردازیم.

دست ها و دهان خود را مشغول نگاه دارید

عادت جویدن ناخن را با عادت دیگری جایگزین کنید.

هر زمان که میل به جویدن دارید آن کار را انجام دهید. بعضی از افراد دوست دارند با ناخن های خود ضرب بگیرند، شست های خود را دور هم بچرخانند، دست های خود را بهم بزنند و دست هایشان را در جیبشان قرار دهند یا فقط به دست های خود خیره شوند. فقط مطمئن شوید این کار عادت بدی نیست، یک عادت مفید یا عادتی که اهمیت خاصی ندارد را انتخاب کنید.

یک کش لاستیکی یا سکه در دستان خود داشته باشید. با آن دایما بجای جویدن ناخن های خود بازی کنید.

زمان هایی که به طور معمول مشغول جویدن ناخن های خود می شوید، دست های خود را مشغول کارهای دیگر بکنید. پیدا کردن راه جدیدی برای جایگزین کردن این عادت بستگی به محلی که در آن قرار دارید، دارد. اگر در کلاس هستید، بر روی نوشتن نکته های دقیق تمرکز کنید. اگر در صندلی مسافر یک ماشین هستید با کلیدهای خود بازی کنید.

به همراه داشتن اسباب بازی های کوچک هم می تواند به شما کمک کند که از جویدن ناخن ها با مشغول بودن با آن ها دوری کنید.

سعی کنید که یک سکه در جیب خود داشته باشید تا زمانی که میل به جویدن ناخن ها داشتید با آن بازی کنید.

به علاوه، خود را درگیر عادت های دیگر نظیر خوردن یا جویدن چیزهای دیگر نکنید، چون آن ها باعث می شوند که درگیر عادت زشت دیگری شوید.

دهان خود را مشغول نگه دارید.

 گرچه باید از یک عادت بد جویدن جدید جلوگیری کرد، ولی شما می توانید با چند ترفند دهان خود را مشغول نگه دارید و میزان زمانی که صرف جویدن ناخن های خود می کنید را کاهش دهید. یک سری از کارهایی که می توانید انجام دهید عبارتند از:

در سراسر روز آدامس بجوید یا شکلات بخورید. جویدن ناخن ها اگر مشغول آدامس جویدن یا چشیدن مزه شیرین یک شکلات خوشمزه باشید، سخت است. همچنین حس ناخن های جویده شده با طعم آدامس نعنایی یا شکلات طعم پرتغالی چیز زیاد خوش آیندی نیست.

در سراسر روز اسنک های کوچک بخورید. گرچه خوردن اسنک های زیاد باعث اضافه وزن می شود، شما می توانید کرفس یا هویج بخورید که سالم هم هستند.

با خود بطری آب حمل کنید. هرجا می روید همیشه با خود آب همراه داشته باید تا زمانی که ممکن است میل به جویدن ناخن داشته باشید کمی آب بخورید.

 

لاک بزنید.

ممکن است لاک زدن بتواند شما را از جویدن و گاز زدن ناخن‌های‌تان منصرف کند، زیرا شاید رنگ شاد و جذاب ناخن‌ها نظرتان را به خود جلب نماید و کمی حواس‌تان را از جویدن‌شان پرت کند. این کار هم‌چنین انگیزه‌تان را برای خودداری از جویدن ناخن‌ها بیش‌تر می‌کند، زیرا کسی دوست ندارد ظاهر زیبای ناخن‌های‌اش از بین برود.

دستکش بپوشید.

همیشه همراه خود یک جفت دستکش داشته باشید، و هر گاه به جویدن ناخن‌های‌تان وسوسه شدید، آن‌ها را دست‌تان کنید. به ویژه، اگر این کار را وسط تابستان انجام دهید؛ به دلیل این‌که این کار تا حدودی احمقانه به نظر می‌رسد، ممکن است تاثیری عمیق‌تر بر روی‌تان بگذارد.

روی ناخن‌های‌تان چسب زخم بزنید.

بخش وسط چسب زخم را روی ناخن قرار دهید و دو طرف چسب‌دارش را تا روی قسمت نرم انگشت بکشید و روی هم بچسبانید.