به گزارش پارس به نقل از فارس، حسین علی محمدی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گیلان اظهار کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۲۰۰ هدیه ازدواج توسط کمیته امداد استان به جوانان گیلانی اهدا شد.

وی تعهد کمیته امداد استان در اهدای هدایا به جوانان گیلانی در سال گذشته را ۲ هزار و ۲۰۰ هدیه عنوان کرد و افزود: تمام دستگاه ها باید در امر ازدواج آسان جوانان ورود کنند.

علی محمدی خواستار آموزش آیین همسرداری و بهداشت ازدواج برای جوانان گیلانی شد و تصریح کرد: آمار دختران بازمانده از ازدواج در استان خطرناک است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان سن دختران بازمانده از ازدواج در استان را بالای ۴۰ سال عنوان کرد.

وی در ادامه به ۵۰ هزار فعالیت اوقات فراغت کمیته امداد گیلان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سالانه تعداد دو هزار قرآن آموز جدید وارد عرصه می شوند.

علی محمدی خاطرنشان کرد: مبلغ یک میلیارد و ۷۷ میلیون تومان برای اوقات فراغت جوانان گیلان اختصاص داده شده است.

*نهادهای مردمی عهده دار امور جوانان شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه فعالیت امور جوانان از عهده یک سازمان خارج است، گفت: امور جوانان در سطح کلان باید به صورت شورایی انجام شود و دولت نقش سیاست گذاری را به عهده دارد.

محمد اکبرزاده بحث ازدواج، مشاوره و تعالی خانواده را از مسائل مهم امور جوانان عنوان کرد و افزود: سازمان های مردم نهاد باید امور مذکور را عهده دار شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های امور جوانان باید به صورت کوتاه، میان و بلندمدت در کمیته های مختلف تصمیم سازی شود، تصریح کرد: تصمیم ها باید در شورای جوانان به تصویب رسیده و به آن سرعت داده شود.

اکبرزاده همچنین مدت اعتبارنامه سازمان های مردم نهاد را ۶ ماه اعلام کرد و یادآور شد: سن اعضای سازمان های مردم نهاد در امور جوانان باید بین ۱۵ تا ۲۹ سال باشد.