سی و یکمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی پنجشنبه 22 تیرماه با حضور 2 هزار نفر داوطلب برگزار شد. کلید اولیه این آزمون نیز تا اوایل مردادماه منتشر شد.

در این آزمون 2 هزار و 77 نفر ثبت نام کردند و یک هزار و 621 نفر در جلسه آزمون حاضر شدند. افرادی که 50 درصد از نمره آزمون را کسب کرده بودند مجاز به انتخاب رشته می شدند مجاز به انتخاب رشته سی و یکمین دوره آزمون دستیاری دندانپزشکی شدند. ظرفیت پذیرش در این آزمون 378 نفر بود که 341 نفر در این آزمون پذیرفته شدند.

پیش از این دکتر محمدحسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی علت تأخیر در اعلام نتایج این آزمون را اعمال سهمیه 5 درصدی قانون برنامه ششم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی درباره ایثارگران اعلام کرده بود. این سهمیه در این گزینش اعمال شده است.

در این آزمون از ١ هزار و ٦٢١ نفر داوطلب حاضر، ٥١٦ نفر مجاز به انتخاب رشته/محل شدند. ظرفیت کلیه رشته های این آزمون ٣٧٨ نفر در دفترچه انتخاب رشته اعلام شده بود و از میان انتخاب رشته کنندگان، ٣٤١ نفر در دوره های دولتی و شهریه پرداز (دانشگاه های آزاد اسلامی و بخشی از ظرفیت دانشگاه شاهد) و در سهمیه های آزاد، مناطق محروم، رزمندگان و ایثارگران 25 درصد و 5 درصد، مازاد استعداد درخشان، ۲.۵ درصد مازاد نیروهای مسلح پذیرفته شده اند.

همچنین ٣٧ ظرفیت مربوط به رشته های آسیب شناسی دهان و فک و صورت و بیماریهای دهان و فک و صورت به دلیل نداشتن متقاضی، خالی مانده است.

پذیرفته شدگان لازم است جهت ثبت نام، بر اساس رشته و دانشگاه محل قبولی، اصل، کپی و اسکن مدارک مورد نیاز را آماده و طبق زمان بندی که در سامانه اینترنتی دانشگاه اعلام می شود، به آن دانشگاه مراجعه کنند.

نظر به این که زمان و نحوه ثبت نام در سامانه اینترنتی دانشگاهها اعلام می شود، پذیرفته شدگان پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه های محل قبولی، باید به سامانه های مذکور مراجعه کنند.

مدارک مورد نیاز باید به دانشگاه محل پذیرش ارائه شود و این مدارک توسط دانشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در صورت محرز شدن الف) عدم رعایت ضوابط و مقررات توسط داوطلب، ب) واجد شرایط نبودن فرد جهت شرکت و پذیرش در آزمون، ج) مغایرت و عدم صحت مدارک و د) مغایرت اطلاعات اعلام شده، از ادامه تحصیل فرد جلوگیری شده و ضمن لغو قبولی، داوطلب به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمونها معرفی خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرفته شدگان سهمیه آزاد، ایثارگران و سایر دوره ها در اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است.

عدم مراجعه و ثبت نام در زمان مقرر، به منزله انصراف بوده و هیچگونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نخواهد شد.

پذیرفته شدگانی که پس از ثبت نام، انصراف دهند یا برای ثبت نام مراجعه نکنند، حق شرکت در آزمون دوره بعد را ندارند. پذیرفته شدگان رشته محل هایی که ملزم به پرداخت شهریه هستند (دانشگاه آزاد اسلامی و بخشی از ظرفیت دانشگاه شاهد) مشمول مقررات این بند نمی شوند.

یکی از شرایط پذیرش در سهمیه ها، کسب نمره حد نصابی است که قانون معین کرده است. بنابراین، در صورتی که داوطلبان این سهمیه ها حد نصاب لازم را کسب نکرده باشند، حائز شرایط پذیرش نشده اند. همچنین، ممکن است نفرات بالاتر آن سهمیه (با نمره بیشتر) ظرفیت را پُر کرده و داوطلب به رغم کسب حد نصاب، پذیرفته نشود.

برای افرادی که انتخاب رشته/محل انجام داده اند (اعمّ از پذیرفته شدگان و مردودان) کارنامه نهایی صادر می شود که جایگاه داوطلب را در رشته/محل های انتخابی اش، در مقایسه با سایر داوطلبانی که آن رشته/محل را انتخاب کرده اند، نشان می دهد.

پذیرفته شدگان سهمیه بومی (مناطق محروم)، هنگام ثبت نام موظف به سپردن تعهد محضری به دانشگاه محل تعهد هستند. افرادی که با« تعهد خاص بومی » پذیرفته شده اند، این موضوع در کارنامه شان قید شده است.