علی‌رضا میدانی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هیئت انصار برگزار شد، بابیان اینکه ساخت شش درب از درب‌های آقا سید محمد (ع) عموی بزرگوار امام زمام (عج) به عهده استان البرز است، اظهار کرد: تمام هزینه‌های ساخت این درب‌ها از نذورات مردمی تأمین می‌شود.

مدیر پروژه‌های ساخت درب‌های حرم آقا سید محمد (ع) در ادامه بابیان اینکه از سال 94 ساخت این شش درب بر عهده استان البرز گذاشته‌شده است، عنوان کرد: از آغاز پروژه تاکنون مردم معتقد استان نذورات خود را برای ساخت این درب‌ها به ستاد بازسازی عتبات عالیات پرداخت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ساخت این شش درب تا دو ماه آینده اتمام و به عراق فرستاده می‌شود، افزود: استان البرز درزمینهٔ بازسازی عتبات عالیات تاکنون خط‌شکن بوده است و پروژه‌های مختلفی را برای بازسازی عتبات عالیات انجام داده است.

میدانی بیان کرد: برای ساخت این درب‌ها 12 مترمکعب چوب ساچ از کشور برمه به ایران آورده شده، یک هزار و 560 کیلوگرم مس به‌کاررفته و پس از اتمام برای آبکاری به استان قم، همچنین برای میناکاری به استان اصفهان فرستاده می‌شوند.

وی بابیان اینکه چوب به‌کاررفته در این درب‌ها هیچ چسبی را به خود نمی‌گیرد، تأکید کرد: در هر درب 6 لولا استیل به‌کاررفته و برای آبکاری این شش درب حدود 9 کیلو و 300 گرم طلا استفاده می‌شود.

میدانی بابیان اینکه سفت‌کاری این درب‌ها به عهده استان البرز است، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات انجام‌شده برای نجاری و پیمانکاری به‌صورت متبرک و رایگان انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه دو درب از شش درب آقا سید محمد (ع) در شهرستان نظرآباد و یک درب آن در ماهدشت ساخته می‌شود، بیان کرد: تمام اقداماتی که از سوی بازسازی عتبات عالیات انجام می‌شود، از نذورات مردم است.