رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: اغفال دختران با وعده ازدواج یکی از عوامل اصلی انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی است و بیشتر دختران جوان قربانی حیله‌گری‌ها و نیات شیطانی افراد در شبکه‌های اجتماعی می‌شوند.

 سرهنگ ستاد امین یادگار‌نژاد در این خصوص تصریح‌کرد: چندی پیش در پی آشنایی زن جوانی با مردی در فضای مجازی‌، این امر  باعث جلب اعتماد آن زن شده و کم کم این آشنایی به ارسال عکس‌های شخصی  بین آن‌ها تبدیل شد .

وی بیان‌ کرد: پس از چندی از آن آشنایی، زن به پیشنهاد خواستگاری مرد جواب مثبت می‌دهد اما پس از مدتی متوجه می‌شود که او  افکار شومی در سر دارد و از سوی او فریب خورده است‌.

رئیس پلیس فتا استان کرمان اظهار کرد: شرایط خواستگار موجب قطع ارتباط آن دو می‌شود اما پس از مدتی آن مرد با ایجاد صفحه‌ای از عکس‌های شاکیه در فضای مجازی‌ به زن اعلام می‌کند که اگر به خواسته‌های او عمل نکند تصاویر خصوصی او را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد‌.

وی ادامه داد: پس از ارائه شکایت از طرف آن زن، ماموران پلیس فتا وارد عمل شده و با به کارگیری روش‌های علمی و شگردهای پلیسی متهم را شناسایی و دستگیر کردند و متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی ماموران به جرم خود مبنی بر اغفال زنان از طریق فضای مجازی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه بسیاری از هویت‌ها در شبکه‌های اجتماعی جعلی است، گفت: کاربران باید به این نکته دقت داشته باشند که تغییر هویت و حتی جنسیت در فضای مجازی امری آسان است، لذا نباید فریب خورد و در دام مجرمان سایبری افتد.