امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی از امروز وارد کشور می‌شود و بخشهای مختلف نوار شمالی و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: از عصر امروز بخشهایی از استانهای گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل خزر با بارش پراکنده باران، رعد و برق و گاهی وزش باد مواجه می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌بارشهای پراکنده روز یکشنبه در استانهای مازندران، گیلان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جریانهای شمالی تقویت خواهد شد و ضمن تشدید بارش در سواحل دریای خزر، نوار شمالی به‌ویژه استانهای گیلان، مازندران و گلستان با کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: طی همین مدت مناطقی از استانهای اردبیل، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در زنجان، قزوین، سمنان، البرز و تهران نیز دچار رشد ابر و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین به وزش باد شدید در نوار شرقی به‌ویژه زابل اشاره کرد و گفت: طی سه روز آینده زابل و نوار شرقی با وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک مواجه خواهند شد.

نقشینه همچنین با بیان اینکه پدیده گرد و خاک بر روی کشور عراق نیز شکل می‌گیرد، گفت: این پدیده موجب خواهد شد تا در روزهای آتی استان خوزستان نیز تحت تاثیر این گرد و خاک قرار بگیرد.

وی، شهرکرد با دو درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با 41 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای غالب نقاط کشور در روزهای آتی خنک‌تر خواهد شد و این کاهش دما به‌گونه‌ای است که دمای شهرکرد در روز دو‌شنبه به یک درجه زیر صفر خواهد رسید و این شهر دچار افت دما و احتمالاً یخ زدگی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: دمای هوای تهران امروز 30 درجه بالای صفر شد که در روزهای آتی به‌ویژه سه‌شنبه شاهد کاهش دما در پایتخت خواهیم بود.