محمدرضا عیوضی را بسیاری با تیتراژ سریال خاطره انگیز روزگار جوانی می شناسیم، مثل یک رنگین کمان هفت رنگ، سرگذشت زندگی مون رنگ رنگ...

حالا پای صحبت های عیوضی نشستیم تا او با ما از سرگذشت رنگ رنگ مدرسه رفتن و ساخت قطعه موسیقایی بوی ماه مهر بگوید.

آنچه می خوانید گزیده ای از صحبت های این خواننده در گفت و گو با جام جم آنلاین است.

داستان متولد شدن «بوی ماه مهر»

محمدرضا عیوضی در سال 78 در آلبوم «دختر شاه پریون» ترانه‌ای را روانه بازار کرد با نام «بوی ماه مهر» که این ترانه برگرفته شده از سریال « کژدم 33» می‌باشد. این ترانه در جریان ایفای نقش وی در این سریال با عنوان آهنگسازی که برای همسر عروسک‌گردان خویش قطعه‌ای می‌سازد برای به نمایش درآوردن عروسک‌ها در اولین روز مدرسه‌شان، ساخته شد.

آهنگساز و ترانه سرای این آهنگ محمد رضا عیوضی بود و تنظیم آن را امیر جاویدان بر عهده داشت.

خاطره بازی دوران مدرسه

اوایل از مدرسه خوشم نمی آمد، راستش می ترسیدم،‌ ولی مدرسه را بعدها دوست داشتم، آن زمان مثل امروز نبود که با بچه‌ها خیلی خوب رفتار کنند، یادم می آید روز اولی بود که به‌ همراه مادر و پسرخاله‌ام وارد مدرسه شدم و در صفی که تشکیل دادند ایستادم. ناظم مدرسه در کنار صف قدم می‌زد و گه‌گاهی شلنگی را که در دست داشت محکم به پایش می‌کوبید و انگار با این حرکتش می‌گفت که حساب کار دستتان باشد که اگر بخواهید نافرمانی و یا شلوغ کنید با من و این شلنگ طرف هستید و من با دیدن این صحنه ترسیدم و آرام از صف بیرون آمدم و از مدرسه به طرف خانه فرار کردم در حالی که مادر من هنوز در مدرسه بود.

در زمانی که ما مدرسه می‌رفتیم بیشتر آهنگ‌های انقلابی پخش می‌شد و ترانه‌ای برای شروع فصل مدارس نبود، در آن زمان فکر نمی‌کردم روزی برسد که آهنگی با حال و هوای مهر را خودم بخوانم و حس خوبی است که با این ترانه بتوانم زمزمه‌ای را در ذهن بچه ها ایجاد کنم تا در زمان بازگشایی مدارس و با شنیدن آن شور و اشتیاقی برای مدرسه رفتن در آنها ایجاد شود.

در سال اول تحصیلی شاید برای کودکان بسیار سخت باشد که به یکباره در طول روز 5 ساعت به دور از خانواده باشند البته معلم کلاس اول دبستانم را به یاد دارم، خانم آذردشتی و امیدوارم در هر کجا که هستند سلامت باشند، که بسیار مهربان بودند و بسیار زیبا تدریس می کردند. خیلی مهم است که شور و اشتیاق در بچه ها ایجاد شود و محیط مدرسه جذابیتی خاص برایشان داشته باشد تا بتوانند در یک فضای شاد آموزش ببینند.

آهنگ بوی ماه مهر برگرفته شده از یک آهنگ قدیمی است و من با گوش کردن آن آهنگ، ازش الهام گرفتم اما ترانه این آهنگ از ذهن خودم تراوش کرده است و بسیار خوشحالم که از سال 78 تقریبا هر سال این ترانه پخش می‌شود و حتی آن را در فضای مجازی میشنوم و کامنت‌ها را که میخوانم از این کار خیلی حمایت شده و اعلام کردند که این کار را دوست داشتند و من خیلی سعی کردم کار فنی و دوستانه باشد « باز اومد ماه مهر ماه خوب مدرسه / بوی ماه مهربون ماهی که دوست منه»

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی