رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی خبر داد و گفت: حدود ۷ هزار نفر در این دوره از آزمون پذیرفته شدند.

دکتر محمدحسین پورکاظمی افزود: نتایج نهایی آزمون‌ کارشناسی ارشد علوم پزشکی بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است و داوطلبان می توانند با ورود به سایت از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.

وی افزود: قانون سهمیه ایثارگران در این آزمون اعمال شده است و از حدود ۷ هزار نفری که قبول شده اند نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ نفر از سهمیه ایثارگران هستند. البته با توجه به قانون ایثارگران که ۳۰ درصد ظرفیت به این افراد اختصاص داشت، تنها حدود ۱۵ درصد این سهمیه پر شد و بقیه داوطلبان این ظرفیت حد نصاب را نیاوردند.

پورکاظمی گفت: بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در سهمیه آزاد پذیرفته شدند.

وی گفت: حدود ۳۰۰ نفر نیز جزء استعداد درخشان بدون آزمون هستند که به زودی نتایج این افراد هم اعلام می شود.

به گزارش مهر، ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی از یکم تا پانزدهم اسفندماه ۹۵ صورت گرفت که در این بازه زمانی در مجموع ۷۹ هزار و ۳۴۴ نفر، داوطلب شرکت در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی برای قبولی در ۵۳ رشته امتحانی شدند که از این تعداد، حدود ۵۷ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۶ روزهای ۲۲ و ۲۳ تیرماه در چهارنوبت صبح و عصر در ۳۲ حوزه امتحانی برگزار شد.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی مردادماه سال جاری اعلام و از میان ۲۸ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در آزمون، ۲۰ هزار نفر فرم انتخاب رشته را تکمیل کردند.