محمد رودباری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی برای ایام اربعین، از آمادگی ناوگان عمومی استان همدان در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار داشت: این استان مانند سال های گذشته به عنوان استان معین از تمامی توان ناوگان عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسی خود در حمل و نقل زائران اربعین حسینی استفاده می کند.

رودباری بر عدم استفاده از ناوگان دارای مشکلات ایمنی تاکید کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان همدان که در مسیر عبور ناوگان بیش از 10 استان برای حمل و نقل زائران اربعین حسینی قرار گرفته، باید استان های مورد نظر با رعایت کامل نکات ایمنی و تجهیزات و امکانات مورد نیاز از اعزام ناوگان فرسوده و نامناسب و رانندگان غیرحرفه ای برای حمل و نقل زائران اربعین حسینی خودداری کند.

رودباری ادامه داد: تعدادی از ناوگان اعزامی ازاستان های در طول مسیر دچار خرابی و نقص فنی و در نهایت زمین گیر می شود که با توجه به محدودیت ناوگان در ایام اربعین مشکلات زیادی را برای استان ایجاد می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: باید به منظور رفع مشکل شرکت های مسافری مادر در صورت لزوم نسبت به تأمین ناوگان جایگزین اقدام شود.

رودباری به فعالیت شرکت های حمل و نقل مسافربری در ایام اربعین به شکل تمام وقت اشاره کرد و اظهارداشت: استفاده از ناوگان ایمن و مناسب برای جابجایی مسافران و هماهنگی با سایر دستگاه‌های مربوطه، از جمله اقدامات انجام شده برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن برای زائران است.

رودباری اظهارداشت: ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای همدان با تمام توان خود به زائران کربلای معلی خدمت رسانی می کند.