از این میان شور و هیجان در دانشجویان ترم اولی و ورودی جدید بیشتر است. به خصوص کسانیکه توانسته اند با تلاش و زحمت در رشته مورد علاقه خود به یک دانشگاه درجه اول ورود پیدا کنند. گویا تمام رویاهای آینده آن ها قرار است از این روزها و در این کلاس‌ها رقم بخورد.

خبرنگار ایسنا به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید به میان ورودی های جدید دانشگاه علم و صنعت رفته و از آنان در مورد حس و حال آغازین روزهای تحصیل در دانشگاه پرسیده است. "رضا" از شیراز پذیرفته شده رشته مکانیک دانشگاه علم و صنعت ضمن ابراز خوشحالی از پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه اش، می‌گوید: به این دلیل دانشگاه علم و صنعت را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده که دانشگاه معتبری است و می‌تواند در آینده با اتکا به این اعتبار شغل مورد نظر خود را پیدا کند.

وی ادامه می دهد: از دوره دبیرستان شروع به درس خواندن کرده و رتبه او در کنکور 500 شده است.

رضا با اشاره به اینکه در زمان درس خواندن برای کنکور هدف داشته و با برنامه ریزی هدفدار پیشرفته است اظهار می کند: رمز موفقیت و قبولی او در دانشگاه علم و صنعت هدف و برنامه ریزی داشتن است.

گام جدی دانشجویان جدید الورود برای تحقق رویاها

پذیرفتن دشواری های دوری از خانواده برای رقم خوردن آینده ای روشن

"مریم" دانشجوی پذیرفته شده در رشته مهندسی صنایع از تبریز می گوید: انتخاب اول او این رشته نبوده اما بی علاقه به این رشته نیست و علاقه مند است که با امید و انگیزه رشته خود را ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون زندگی دور از خانواده را تجربه نکرده می گوید: علیرغم اینکه برای اعضای خانواده دلتنگ می شود و احتمالا روزهای اول زندگی در خوابگاه برای او سخت است، تصور می‌کند که قطعا این دوران جدید با زیبایی ها و لحظات شیرینی توأم خواهد شد و در استقلال و پیشرفت او کمک خواهد کرد.

این دانشجوی جدید الورود دانشگاه علم و صنعت ادامه می دهد: اولین سال که کنکور داده است قبول شده و سال گذشته را با برنامه ریزی و کلاس های کنکور گذرانده تا در یک دانشگاه معتبر پذیرفته شود.

وی می گوید: دانشگاه علم و صنعت را برای تحصیل دوست دارد و این دانشگاه را دانشگاه معتبری می داند و ابراز خوشحالی می کند از اینکه در دانشگاهی مشغول به تحصیل خواهد شد که اساتید برجسته و معتبری در آن تدریس می کنند.

"سامان" نیز با رتبه 532 اظهار می کند: هدف او از تلاش برای قبولی در دانشگاه تضمین آینده و داشتن شغل بوده و برای این منظور تمام سعی خود را کرده تا در یک دانشگاه خوب با رتبه مناسبی قبولی شود.

وی اما با اظهار تاسف از اینکه بسیاری از دوستان و نزدیکان او علیرغم تحصیلات عالی نتوانسته‌اند شغل مناسب و مرتبط با تحصیل خود را پیدا کنند بیان می کند: متاسفانه با دیدن این موضوعات نا امید می‌شوم اما به دلیل علاقه‌مندی به تحصیل و اینکه راه دیگری جز تحصیل برای ساختن آینده خود ندارم دانشگاه را انتخاب کرده‌ام.

این دانشجوی رشته مکانیک می‌گوید: خانواده او در کرمان زندگی می کنند و او از اینکه برای تحصیل از خانواده دور خواهد شد نگران نیست و این دوری را در راستای به دست اوردن استقلال بیشتر مفید می‌داند.

"سامان" در خصوص برنامه ریزی برای قبولی در کنکور می گوید: دومین سال بود که در کنکور شرکت کردم و به دلیل اینکه تلاشم این بود که حتما در تهران و در دانشگاه معتبری درس بخوانم یک بار دیگر در کنکور شرکت کردم و تلاش کردم تا این بار در دانشگاه خوبی پذیرفته شوم.

گام جدی دانشجویان جدید الورود برای تحقق رویاها

امید برای یافتن شغل مناسب انگیزه تحصیل در دانشگاه

"دانیال" دانشجوی جدیدالورود انشگاه علم و صنعت است که برای تحصیل در رشته مهندسی عمران از شیراز به این دانشگاه آمده است.

وی حضور در دانشگاه علم و صنعت را یکی از شانس های بزرگ خود می‌داند و به خبرنگار ایسنا می گوید: برای تحصیل در این رشته تلاش زیادی کردم. تمام دوره دبیرستان را با هدف تحصیل در رشته‌ای کارساز گذراندم و در دو سال پایانی تقریبا 5 روز در هفته درس می خواندم تا برای تحصیل در این رشته آمادگی کافی داشته باشم. اما من امیدوارم بتوانم پس از گذراندن دوره تحصیل و البته کارآموزی در دوره تحصیل شغل مناسبی پیدا کنم.

اما به هر حال مشکلات در خصوص یافتن شغل مساله‌ای غیرقابل انکار است حتی برای کسی که در دانشگاه معتبر در خوانده است.

وی به آینده شغلی خود نیز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: متاسفانه تعداد فارغ التحصیلانی که نتواسته اند شغل مناسبی پیدا کنند در کشور افزایش یافته است از این رو آینده شغلی برای دانشجویان کمی مبهم است.

گام جدی دانشجویان جدید الورود برای تحقق رویاها

خوشحالم که در دانشگاه معتبری تحصیل خواهم کرد

"زیبا" دانشجوی جدید الورود از استان زنجان انگیزه خود را از تحصیل در دانشگاه تنها علاقه مندی به تحصیل و کسب علم می داند می گوید: خوشحالم که در دانشگاهی پذیرفته شده ام که اساتید برجسته ای دارد و جزو مهمترین دانشگاه های کشور است.

وی ادامه می دهد: سال گذشته را به دلیل درس خواندن در ساعت های طولانی و رفتن به کلاس های آموزشی و سرپوشی کردن از تفریحات و مهمانی ها به سختی گذرانده اما خوشحال است که نتایج تمام زحمات و سختی های خود را دریافت کرده و اکنون در دانشگاه معتبری ثبت نام می‌کند.

"زیبا" می گوید: قطعا در روزهای آینده فصل جدید در زندگی او آغاز خواهد شد که آینده شغلی و کاری او را رقم می زند.

به گزارش ایسنا، این روزها حیاط دانشگاه‌ها جای قدم های دانشجویان جدید الورودی است که با بیم و امیدهای زیادی آمده اند تا خود را آماده ساختن خود و آینده کشور کنند؛ امید است دانشگاه هادر این آماده سازی به نحوی برنامه ریزی و عمل کنند که فردای این کشور را افرادی پرتوان، با استعداد، با انگیزه و شاداب رقم بزنند و نه افرادی سرخورده و ضعیف که از تمام سال های تحصیل تنها یک مدرک دانشگاهی به مدارک دیگر خود اضافه کرده‌اند.