امیدوار آقایی عصر در آیین افتتاح دفتر عتبات عالیات خرمشهر بیان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئول کمیته اسکان، تغذیه و جمع‌آوری نذورات مردمی در اربعین امسال است و برای این موسم نیز برنامه‌ریزی‌شده است که اسکان در چهار ورودی استان، در بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد انجام شود.

وی افزود: از سمت هندیجان سال گذشته یک موکب خدمات رسان مستقر بود. امسال این موکب به هفت موکب افزایش یافته است و در منطقه الوار گرمسیری، دهدز و ایذه نیز برای اسکان زوار برنامه‌ریزی‌شده است.

جانشین ستاد عتبات عالیات خوزستان همچنین از تهیه دو میلیون قرص نان بسته‌بندی‌شده برای اربعین در شلمچه ایران و عراق خبر داد و گفت: در بخش نان نیز به جز نانوایی‌های سیار، دو میلیون قرص نان در شلمچه ایران و عراق توزیع خواهد شد و در بخش توزیع آرد مواکب نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی همچنین به برنامه‌ریزی برای استقرار دستگاه آب‌شیرین‌کن لیوانی برای تأمین آب شرب موردنیاز دو مرز شلمچه و چذابه همچنین تأمین یخ موردنیاز خبر داد.

آقایی در ادامه به اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در خارج از کشور پرداخت و گفت: 90 درصد کار بازسازی حرم‌ها در چهار شهر عراق انجام شده است و مناطق آسیب‌دیده حرم حضرت زینب (س) نیز که بازسازی آنها بر عهده خوزستانی‌ها بوده است، به صورت کامل بازسازی شد.

وی به ساخت مضیف یک هزار و 600 مترمربعی در حرم حصرت زینب (س) توسط خوزستانی‌ها اشاره کرد و افزود: پیش‌ازاین حرم حضرت زینب مضیف نداشت و اکنون این مضیف در حال ساخت است.