یک کارشناس طب سنتی گفت: «یخ» عامل بسیاری از بیماری‌هاست, افراد آب را به‌قدر رفع تشنگی بیاشامند و از مصرف بیش از حد آب پرهیز کنند چرا که مصرف بیش از حد آب موجب تورم و افزایش رطوبت بدن, چاقی و بیماری‌های مفاصل می‌شود.

سید جواد علوی درباره حفظ سلامتی اظهار کرد: برای حفظ سلامتی تا احساس گرسنگی نکرده‌ایم نباید غذا بخوریم. وی افزود: بهتر است قند و شیرینی‌های مصنوعی مصرف نشود و به‌جای آن مویز, توت و کشمش خورده شود, افراد هیچ وعده غذایی را حذف نکنند, همراه غذا مایعات ننوشند.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: یخ عامل بسیاری از بیماری‌هاست, افراد آب را به‌قدر رفع تشنگی بیاشامند و از مصرف بیش از حد آب پرهیز کنند چرا که مصرف بیش از حد آب موجب تورم و افزایش رطوبت بدن, چاقی و بیماری‌های مفاصل می‌شود.

علوی گفت: افراد قبل از سیر شدن، دست از غذا بکشند و غذا را به‌خوبی بجوند, همراه با غذا ماست خورده نشود چرا که مصرف ماست همراه با غذا در درازمدت منجر به اختلال عملکرد معده و در نتیجه اختلال هضم می‌شود, ماست را در وعده‌های جداگانه یا همراه مصلحات نعناع, آویشن, پونه و زنیان خورده شود.

وی متذکر شد: افراد اگر وعده‌ غذای قبلی را در معده احساس می‌کنند، غذا نخورند تا احساس گرسنگی واقعی رخ دهد، همچنین از نوشیدن مایعات بسیار سرد و بسیار داغ پرهیز کنند.

وی افزود: خواب روز موجب سستی بدن، بوی بد دهان و تیرگی رنگ چهره می‌شود، بهتر است برای حفظ سلامتی از آن پرهیز شود, ساعت طلایی خواب بین 10 شب تا 2 صبح است، بهتر است افراد این زمان را از دست ندهند.

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: شام سر شب خورده شود و هر روز حداقل 10 دقیقه تنفس عمیق انجام داده شود همچنین هر روز نیم ساعت پیاده‌روی انجام شود و همراه میوه‌ها آب خورده نشود؛ از گیاه‌خواری مداوم و طولانی‌مدت، صرف‌نظر شود چرا که بدن انسان به مواد گوشتی هم نیازمند است.