اینستاگرام بخش پیام های مستقیم یا همان Direct Messages خود را به روز رسانی کرد و کاربران از این به بعد می‌ توانند با استفاده از تصویر و یا فیلم اختصاصی خود، به شیوه ‌ای جدید به عکس ارسال شده توسط دوستانشان در این قسمت پاسخ دهند.
قابلیت جدید اینستاگرام در بخش دایرکت

کاربران از این بعد هنگامی که گزینه پاسخ گویی یا Reply پیغام های ارسالی در بخش Direct را انتخاب می ‌کنند، قادر خواهند بود عکس یا فیلم اختصاصی خود را برای فرستنده ارسال کنند که البته نکته جالب اینجاست که در تمامی پاسخ ‌ها، استیکری از عکس ارسال شده فرستنده نیز وجود خواهد داشت.

اینستاگرام در توضیح این قابلیت جدید این چنین گفته: «از حالا می ‌توانید برای پاسخ دادن به پیغام‌ های ارسالی دوستان خود در بخش دایرکت، یک عکس یا فیلم اختصاصی خود را انتخاب کنید و آن را به اشتراک بگذارید. پیغام شما به صورت خودکار، یک استکیر از عکس فرستاده شده را شامل خواهد شد. تنها کافیست گزینه reply را انتخاب کنید، دوربین را باز کرده و یک سلفی بگیرید و عکس خود را ارسال کنید.»

قابلیت جدید دیگر این بخش، پاسخگویی به دایرکت به صورت تصویر نصف شده است(split-screen reply) که با انتخاب آن در واقع می ‌توان عکس فرستنده را با عکس ارسالی خود تلفیق کرده و سپس ارسال کرد. همان طور که در عکس‌ بالا مشاهده می ‌کنید، با انتخاب این قابلیت، عکس شخص فرستند در بالا و تصویر عکس شما در پایین نمایش داده می‌ شود.

این قابلیت‌ های جدید در نسخه جدید برنامه اینستاگرام یعنی نسخه 10.34 عرضه می ‌شوند.