بدون آرایش هم می توان زیبا و جذاب به نظر آمد

خانم ها علاوه بر پوشش، با آرایش های گاه بسیار غلیظ، می خواهند ظاهرشان را مطلوب و خوشایند کنند. اما بدون آرایش هم می توان زیبا و جذاب به نظر آمد.

همه مردم دوست دارند که زیبا و جذاب به نظر آیند. به همین دلیل با روش های مختلف مانند پوشیدن لباس های شیک و مد روز، سعی می کنند که ظاهر زیبایی داشته باشند. خانم ها علاوه بر پوشش، با آرایش های گاه بسیار غلیظ، می خواهند ظاهرشان را مطلوب و خوشایند کنند. اما بدون آرایش هم می توان زیبا و جذاب به نظر آمد و روش های زیر به شما کمک می کند تا بدون آرایش هم زیبا به نظر آیید.

سلامت پوست

پوست سالم و شفاف، یکی از راه های زیبایی است. بنابراین باید همیشه مراقب آن باشید.

1. صورتتان را هر روز تمیز کنید.

* اگر پوست بسیار چربی دارید، با صابون های ملایم، صبح ها و شب ها، صورتتان را بشویید. اما اگر پوستتان معمولی و یا خشک است، آن را فقط شب ها بشویید.

* از پاک کننده های مناسب نوع پوستتان استفاده کنید. هنگام استفاده از پاک کننده، دست هایتان را کاملا بشویید و پاک کننده را به صورت دورانی به روی پوست به مدت 15- 10 دقیقه بمالید و سپس با آب گرم بشویید و با حوله ای تمیز، خشک کنید.

2. از تونر استفاده کنید.

اگر پوستتان چرب است، پس از شستن صورت، حتما از تونر استفاده کنید. پنبه ای را به تونر آغشته کرده و روی صورتتان، به جز اطراف چشم، بمالید. اگر پوستتان خشک و حساس است، هرگز از تونر استفاده نکنید. زیرا الکل موجود در آن، پوستتان را خشک تر و حساس تر می کند.

3. لایه برداری کنید.

هفته ای یک یا دو بار لایه برداری کرده و پوست های مرده را از روی صورتتان بردارید. بدین ترتیب پوست شاداب و سالم زیر لایه مرده پوست، نمایان می شود. پس از اینکه پوستتان را تمیز کردید، ماسک های لایه بردار را روی صورتتان گذاشته و به آرامی ماساژ دهید. پوست های معمولی تا چرب، هفته ای دو بار و پوست های خشک و یا حساس، هفته ای یک بار لایه برداری لازم دارند.

4. پوستتان را مرطوب کنید.

پس از استفاده از پاک کننده های پوست و لایه بردارها، حتما از یک لوسیون و یا کرم مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

5. به اندازه کافی بخوابید.

خواب کافی برای سلامت ذهن و جسم بسیار ضروری است و در ضمن کمک می کند که ظاهرتان خوب به نظر آید. خانم ها معمولا به 8 ساعت خواب در شب نیاز دارند. خواب کافی از تشکیل حلقه های سیاه دور چشم، پیشگیری می کند. عادت کنید هر شب سر ساعت معینی به رختخواب بروید تا ساعت بدنتان تنظیم شده و خواب راحتی داشته باشید. همچنین اتاق خوابتان باید تاریک و دمای آن مناسب باشد تا خوابتان از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

6. ضدآفتاب را فراموش نکنید.

با استفاده از ضدآفتاب، پوستتان را از صدمات نور خورشید محفوظ نگه دارید. در کنار ضدآفتاب از مرطوب کننده هم استفاده کنید.

چگونه بدون آرایش جذاب باشیم؟

پوست سالم و شفاف، یکی از راه های زیبایی است

ظاهر مرتب

1. به ابروهایتان توجه کنید.

با تمیز نگه داشتن ابروها و برداشتن موهای اضافی، ظاهرتان تمیز و زیبا به نظر میر سد. البته مراقبت باشید، ابروهایتان را بیش از حد باریک نکنید. ابروهای بسیار باریک، جذابیت ندارند. در ضمن همیشه با برس مخصوص، آن ها را شانه کنید تا ظاهرشان منظم باشد.

2. مراقب پوست لب هایتان نیز باشید.

هر روز به لب هایتان، کرم های چرب و مرطوب کننده بزنید. هیچ چیز به اندازه لب های پوسته پوسته شده، ظاهر فرد را به هم نمی ریزد. هر لحظه که احساس کردید، لب هایتان خشک شده است. بلافاصله آن را چرب و مرطوب کنید.

3. به موهایتان نیز توجه کنید.

مدل موهایتان را به گونه ای که مناسب چهره تان باشد، انتخاب کنید تا زیبایی تان دوچندان شود. با توجه به شکل صورتتان، مدل موی خود را انتخاب کنید.

همچنین شستن و توجه به موها نیز بسیار مهم است. موهایتان را مرتب شسته و اگر زیر و خشک هستند، از نرم کننده استفاده کنید. برخی از افراد مجبور هستند هر روز موهایشان را بشویند و برای برخی دیگر هفته ای سه یا چهار بار کافی است. موهای تمیز و سالم، درخشان و جلوه گرند.

4. ناخن هایتان را نیز از یاد نبرید.

مجبور نیستید حتما ناخن هایتان را لاک بزنید تا زیبا به نظر آیند. باید ناخن هایتان را به خوبی سوهان کشیده و لبه های آنها را مرتب و یکدست نمایید تا زیبا و جذاب به نظر آیند.

5. لباس مناسب بپوشید.

در پوشیدن لباس بسیار دقت کنید. همیشه باید لباس هایی بپوشید که مناسب ساختار بدنتان باشند و در عین حال در آنها احساس راحتی و آرامش نماید. چنین لباس هایی می توانند شما را جذاب نشان دهند.

ورزش و تغذیه

موارد دیگری که باعث می شوند، شما زیبا به نظر آیید، مصرف غذاهای مناسب در کنار تحرک کافی است.

1. غذای سالم مصرف کنید.

با داشتن رژیم غذایی سالم، مانند خوردن سبزیجات و میوه ها، غذاهای دریایی، گوشت، و لبنیات کم چرب، می توانید ظاهر سالم و جذابی داشته باشید. تا جایی که می توانید از مصرف فست فودها دوری کنید.

2. مصرف نمک و شکر را کم کنید.

در رژیم غذایی تان، تا حد ممکن مصرف نمک و شکر را کاهش دهید. بیشتر اضافه وزن ها، ابتلا به دیابت و دیگر مشکلات جسمانی، از مصرف بیش از حد شکر ناشی می شود و نمک هم موجب نفخ زیاد می شود.

3. بدنتان را مرطوب نگه دارید.

هرگز اجازه ندهید بدنتان بدون آب بماند. وقتی بدن خشک می شود، پوست، ظاهری بسیار بد پیدا می کند. بنابراین در روز به اندازه کافی آب بنوشید. اگر هم دوست ندارید آب معمولی بنوشید، می توانید در آن چند قطره لیموترش بریزید و مصرف کنید.

4. ورزش فراموش نشود

حداقل هفته ای 5 بار ورزش کنید. ورزش جریان خون را در بدن بهتر می کند و به شما ظاهری پر از سلامت و اعتماد به نفس می بخشد. آسان ترین ورزشی که می توانید انجام دهید، روزانه 30 دقیقه پیاده روی معمولی و یا 30- 20 دقیقه پیاده روی تند است. همچنین می توانید در باشگاه ثبت نام کرده و در کلاس های ورزشی به طور منظم شرکت کنید.

منبع: ماهنامه دنیای زنان