بهروز جنت مدیر کل اداره نظارت بر فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به میزان اسیدچرب ترانس و اشباع روغن هاى مصرفی خانوارهاى ایرانى اظهار کرد: در گذشته مصرف روغن هاى جامد در بین ایرانى‌ها زیاد بود که این روغن‌ها اسیدهاى چرب ترانس بالایى داشتند و تلاش کردیم مصرف آن را کاهش دهیم.

وى با اشاره به میزان اسیدچرب ترانس روغن هاى مصرفى خانوارهاى ایرانى عنوان کرد: اکنون تمام روغن هاى خوراکى مصرفى ایرانى‌ها اسیدچرب ترانس زیر ٢ دارند.

جنت افزود: هدف گذارى سازمان غذا و دارو در میزان اسیدچرب ترانس روغن هاى مصرفى خانوار هاى ایرانى این است که اسیدچرب ترانس را به صفر برسانیم که این کار بسیار دشوارى است، اما ما در تلاشیم تا با کمک صنعت این برنامه را پیش ببریم.

مدیر کل اداره نظارت بر فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی تصریح کرد: اکنون که اسیدچرب ترانس روغن هاى مصرفى کاهش پیدا کرده به دنبال آن هستیم که اسیدچرب اشباع را کاهش دهیم که بحث هاى مربوط به روغن پالم نیز به این موضوع بر مى گردد.

وی یادآور شد: پالم یک روغن گیاهى بوده، اما اسیدچرب اشباع آن بالاست و ما در تلاشیم تا اسیدچرب اشباع روغن هاى مصرفى ایرانى‌ها کاهش پیدا کند و اکنون میزان اسیدچرب اشباع روغن هاى مصرفى ایرانى‌ها حدود ٢٥ است و هدف گذارى ما رسیدن به عدد ٢٠ است و این میزان کفایت مى کند، زیرا بدن ما اسیدچرب اشباع نیز نیاز دارد.