مرضیه گُرد رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زمان لازم الاجراشدن قانون مدارس غیردولتی در بهمن ماه 95، اغلب آیین‌نامه‌هایی که نیاز به مصوبه شورای سیاستگذاری دارند، انجام شده و اساسنامه سازمان مدارس غیردولتی نیز به دولت تقدیم شده است تا اقدام اولیه در کمیسیون اجتماعی دولت انجام شود؛ همچنین آیین‌نامه استقرار مدارس و واگذاری ساختمان‌های مازاد مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اساسنامه کمک به مؤسسان غیردولتی به دولت ارائه شده است، افزود: این اساسنامه 2 هدف عمده را دنبال می‌کند؛ اول اینکه با مشارکت غیردولتی و مؤسسان در ایجاد تسهیلات ساخت و احداث بنا اقدام شود و دومین هدف کمک به تکمیل و راه‌اندازی بناهایی نیمه‌ساز و تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌هاست.

گُرد ادامه داد: اهداف فرعی این صندوق کمک به پرداخت بیمه معلمان با اولویت مناطق محروم و کمک به پرداخت شهریه دانش‌آموزان نیازمند و مستعد است که امیدواریم بعد از طی روند اداری محقق شود.

وی بیان داشت: امکان توانمندسازی معلمان مراکز و مدارس غیردولتی در کنار دوره‌های آموزشی معلمان دولتی نیز فعال شده است و امیدواریم شاهد حضور این معلمان در گروه‌های آموزشی به استناد ماده 6 ضرایب اختصاصی گروه‌های آموزشی شورای عالی نیز باشیم تا کیفیت‌بخشی به معنایی واقعی برای تمام مدارس انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس ماده 2 قانون تمامی مدارس غیردولتی مطابق با اهداف و دستورالعمل‌‌های آموزش و پرورش اداره می‌شود بنابراین شرایط همانند مدارس دولتی بود و ماهیت متفاوت ندارد و طبق ماده 23 قانون به‌کارگیری کادر اداری و آموزشی بر اساس ضوابط آموزش و پرورش است؛ در نتیجه ورود افراد متفرقه به عناوین مختلف مجاز نیست چراکه مدرسه دارای هویت تعلیم و تربیتی بوده و برای ورود به آن سازمان‌های مربوطه نیز باید با همکاری آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی در خصوص عوارض ساخت و ساز و نوسازی در حکم مدارس دولتی تلقی می‌شوند، ادامه داد: رعایت آیین‌نامه استقرار فضا که نیاز به تأییدیه سازمان نوسازی دارد مورد توجه بوده و برخی نهادها همچون بهداشت برای نظارت حق ورود ندارند.