عبدالرسول کریمی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور آموزش و پرورش همزمان با اعلام نتایج آزمون سراسری سال 96 و آغاز فرایند انتخاب رشته فعال شدند.

وی افزود: حدود 50 پایگاه در شهر تهران داریم و 100 نفر از مشاوران مجرب در این پایگاه‌ها به داوطلبان خدمات مشاوره در بحث انتخاب رشته ارائه می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: این مشاوران افراد توانمندی بوده و دوره‌های مختلفی را طی کرده‌اند و آموزش و پرورش شهر تهران برای ارائه خدمات قابل اطمینان در بحث انتخاب رشته و کاهش دغدغه‌ها و اضطراب‌های داوطلبان با فعال کردن این پایگاه‌ها در این رابطه فعالیت می‌کند.

کریمی ادامه داد: در این پایگاه‌ها مشاوره فردی و گروهی به داوطلبان ارائه می‌شود و به هر فرد بالای 30 دقیقه خدمات مشاوره‌ای و اطلاعات لازم در رابطه با رشته‌های دانشگاهی ارائه خواهد شد.

وی در خصوص هزینه‌های انتخاب رشته در پایگاه‌های انتخاب رشته شهر تهران، گفت: برای داوطلبان متقاضی به ازای مشاوره تخصصی در مناطق 15 ، 16،17 ، 18 و 19 مبلغ 90 هزار تومان و برای سایر مناطق مبلغ 110 هزار تومان تعیین شده است و فرزندان خانواده‌های شهدا و جانبازان و فرهنگیان از تخفیف 40 درصدی برخوردار هستند.

به گفته کریمی داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش به سایت اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران مراجعه کنند.