عیسی کلانتری در مراسم معارفه‌اش به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست در دولت دوزادهم گفت: از رییس جمهور تشکر می‌کنم که خانم ابتکار را به مسئولیت حیات اهل سپردند و بنده را به مسئولیت حیات وحش ، البته که خانوم ابتکار ارتقا پیدا کردند.

وی گفت: در حضورم بعد از تحصیل در کشور با مشکلاتی روبرو بودم، زیرا می دیدم همه چیز برخلاف علم در حال پیشروی است. آن زمان برای تولید بیشتر گندم شروع به شخم زدن شیب‌های بالا کرده بودیم و حالا نتیجه آن اقدامات را می بینیم.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: به خاطر چند تن گندم بیشتر، منابع خاک و آب را با سیاست‌های احساساتی از دست دادیم و گرفتاری‌های زیست محیطی امروز ما نتیجه اقدامات احساساتی دهه 60 و 70 است.

 وی ادامه داد: مشکل آلودگی هوا با چند روز تعطیلی می‌تواند حل شود و‌اکنون مشکل اصلی کشور، آب است. گرفتاری اصلی محیط زیست امروز ما آب است.

کلانتری گفت: آن زمان 70 میلیون واحد دامی آن هم خارج از ظرفیت داشتیم و حالا آن را به 120 میلیون واحد رسانده ایم. تولید ١٠٠ هزار تن گوشت را با یک میلیون تن فرسایش خاک عوض کردیم.

رئیس سازمان محیط زیست، تاکید کرد: ما ۱۱۰ درصد منابع آب تجدید پذیر را مصرف می کنیم در حالی که در دنیا هیچ کشوری بالای چهل درصد مصرف ندارد.

وی ادامه داد: دریاچه ها و تالاب ها با سیلاب زنده اند و ما جلوی آنخع را گرفته ایم و امروز جز دو رودخانه دایمی باقی رودهای کشور در فصل تابستان خشک است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگر دولت و حاکمیت بخواهند بخشی از منابع قابل برگشت است و بخشی دیگر قابل برگشت نیست. محیط زیست را یک نفر نمی‌تواند درست کند.

وی در پایان افزود: اگر مردم و دولت به داد سازمان محیط زیست نرسند، این سازمان نمی‌تواند کاری انجام دهد. همه باید محیط زیست را دریابند.