درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: گذر موج بارشی از کشور همچنان بخش‌هایی از نوار شمالی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب بروز بارش باران و رگبار در برخی نقاط کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: عصر امروز تا اواخر وقت بارش‌های باران، رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استانهای گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، هرمزگان و فارس ایجاد می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: وضعیت بارش‌های پراکنده باران روز پنجشنبه در برخی نقاط مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی، آذربایجان غربی، هرمزگان و فارس ایجاد خواهد شد؛ بارشهای باران روز جمعه در غرب مازندران به‌وقوع می‌پیوندد.

به گفته وظیفه، بر اساس پیش‌بینی‌ها در بارشهای رگباری، احتمال وقوع سیل‌های محلی موقت و ناگهانی به‌خصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در مسیرها و مناطق کوهپایه‌ای و دره‌های کوهستانی وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود که احتیاط و آمادگی لازم جهت واکنش مناسب و جلوگیری از خسارت  به‌ویژه در غرب مازندران برای ساعات بعد از ظهر روز پنجشنبه  به عمل آید.

وی با بیان اینکه در سه روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل رخ می‌دهد، گفت: وزش باد شدید ناشی از طوفان‌های 120 روزه شرق کشور و زابل را در بر خواهد گرفت که موجب ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سایر مناطق کشور در سه روز آینده جوی نسبتاً آرام همراه با افزایش نسبی دما را خواهند داشت.

وظیفه، شهرکرد با 10 درجه بالای صفر را خنک‌‌ترین و اهواز با 49 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای تهران امروز به 35 درجه بالای صفر رسید که طی ساعت‌های آتی تغییر محسوسی نخواهد داشت.