براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی نفوذ جریان‌های شمالی و هوای نسبتاً خنک به نوار شمالی کشور در 2 روز آینده افزایش می‌یابد‌ بنابراین امروز و فردا در مناطقی از استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی رشد ابر، رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد خواهیم داشت.

در سه روز آینده در مناطق شمالی آذربایجان شرقی و غربی در ساعات بعدازظهر وزش باد، رشد ابر پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت به همراه بارش پراکنده روز پنج‌شنبه در ارتفاعات البرز غربی رخ خواهد داد.

در 2 روز آینده در مناطقی از شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در فارس در ساعات بعدازظهر رشد ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در سه روز آینده در نوار شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی مناطق به ویژه زابل با گردوخاک همراه است و شایان ذکر است دریای خزر روز سه‌شنبه و شرق دریای عمان امروز و فردا مواج است.

آسمان تهران فردا صاف بعدازظهر کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز پنج‌شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 34 و 24 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 49 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز پنجم مردادماه امسال 213.2 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 234.3 میلی‌متر بود. بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 91 درصد بارش سال گذشته است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و چهارم متعلق به منطقه ماسوله استان گیلان به میزان 4.3 میلی‌متر است.