گیلاس به صورت تازه یا پخته شده در پای، با مزه و طعم متفاوتش شناخته می شود. براساس مقاله منتشر شده در مجله مولکولی، طعم گیلاس تنها مزیت این میوه تازه نبوده به طوریکه حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول هایی است که به مبارزه با بیماری ها می پردازد. اطلاعات تغذیه ای ذیل طبق توصیه های وزارت کشاورزی امریکا بوده و بر اساس مصرف یک فنجان گیلاس شیرین خام می باشد.

کالری، کربوهیدرات و قند

یک فنجان گیلاس حاوی ۹۷ کالری، ۲۵ گرم کربوهیدرات و ۲۰ گرم قند است. درصد بالای کالری موجود در این میوه به دلیل قند آن است. وزارت کشاورزی امریکا مصرف روزانه ۱۳۰ گرم کربوهیدرات را توصیه می کند اما افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروری می کنند تنها ۲۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات در رژیم آنها وجود دارد و این درحالیست که حتی کالری تعداد کمی گیلاس نیز از این میزان بیشتر است.

فیبر

یکی از فواید گیلاس به فیبر موجود در آن مرتبط است.  مصرف یک فنجان گیلاس حاوی ۳ گرم فیبر بوده که ۱۳ درصد از نیاز روزانه ی توصیه شده به این ویتامین را تامین می کند. همچنین فیبر به بهبود هضم و کاهش وزن کمک کرده و مانع از یبوست می شود.

ویتامین

یک فنجان گیلاس حاوی ۱۰.۸ میلی گرم ویتامین C است. این ویتامین برای تشکیل کلاژن استخوان ها، خون، ماهیچه و رگ های خونی ضروری بوده و به جذب آهن کمک می کند. این میوه همچنین حاوی بتاکاروتن و مقدار کمی ویتامین K ، ویتامین B6 و ویتامین A است.

مواد معدنی

یک فنجان گیلاس حاوی ۳۴۲ میلی گرم پتاسیم بوده و ۱۰ درصد از نیاز روزانه توصیه شده به این ویتامین را تامین می کند. پتاسیم به عملکرد درست قلب و کلیه کمک کرده و محافظ سیستم عضلانی و گوارشی است. از دیگر مواد معدنی موجود در گیلاس می توان به مس، منگنز، منیزیم، آهن، کلسیم، فسفر و روی اشاره کرد.

استرول

گیلاس حاوی فیتواسترول است. این استرول گیاهی برای کاهش سطح کلسترول بد و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کاربرد دارد. براساس مطالعات انجام شده در موسسه لینوس پاولینگ، گیلاس می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و علائم بیماری دستگاه ادراری را بهبود بخشد.