پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- معاون فنی و عمران شهرداری تهران افزود: ترافیک روان نیازمند پیشدستی طرح های توسعه شهری حمل و نقل عمومی با محوریت مترو در شهر تهران است که هم تونل های مترو افزایش یابد و هم سرفاصله حرکت قطارها کاهش پیدا کند.

به گفته وی، برای ایجاد ترافیک روان و افزایش تمایل مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی منوط به این که مترو 50 درصد سفرهای شهری شهر تهران را راهبری کند که این موضوع نیازمند 3 برابر شدن خطوط مصوب و تکمیل شده فعلی است که سرمایه گذاری 200 هزار میلیارد تومانی را می طلبد.

جاوید با تاکید براینکه وقتی زیرساخت ها در شهر تهران تکمیل شد می توان برای برخی بزرگراه ها و تونل های سواره رو  مثل کشورهای پیشرفته برای تردد عوارض وضع کرد ادامه داد: در این صورت کسانی که بخواهند از خودرو شخصی استفاده کنند باید هزینه عبور و مرور را به خزانه شهر پرداخت می کنند که این اقدامات به افزایش رغبت استفاده از حمل و نقل عمومی کمک می کند متعاقب آن کاهش آلودگی هوا و بهبود فضای تنفس گاهی شهر تاثیر می گذارد.

به اعتقاد معاون فنی و عمران شهرداری تهران،افق آینده مطلوب شهر تهران شهری است که از نظر زیستگاه سکونتی، کار و فعالیتی هم پیوند با محیط زیست تلقی شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری سنگین 70 میلیارد دلاری و نیز اخذ عوارض از عبور خودروها که در کنار حمایت های دولتی می تواند به حمل و نقل عمومی کمک کند که در این صورت آرمان شهر تهران تا 1420 محقق می شود.

جاوید تصریح کرد: اگر تاسال 1420 به 800 کیلومتر دست پیدا نکنیم چالش های آلودگی هوای شهر تهران به مرز مخاطره می رسد.