مهرداد نعیمی: نسل جدید اینترنت 5G پرسرعت، پرقدرت، پر شتاب و پر از چیزهای دیگر در حال آزمایش است و قرار است به‌زودی در دسترس عموم باشد و کاربران می‌توانند تنها با فشار دادن یک دکمه به نهایت خوشی مجازی برسند. به‌زودی شما با یک کلیک می‌توانید ناتالی پورتمن، کِیتی پری و ماریون‌کوتیار را به‌صورت آنلاین تماشا کنید فیلم‌هاشون رو... پس اگر قصد خودکشی دارید دست نگه دارید. اگر افسردگی پیشه کرده‌اید، ترمز دستی را بکشید... از همه مهم‌تر قیمت این اینترنت است که طبق خبرها تنها ده درصد گرانتر از اینترنت‌های قبلی است و سرعتش حدودا 1210 مگ بر ثانیه است. از ویژگی‌های این اینترنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بازشدن سایت‌های یاهو و گوگل تنها با تصمیم و قصد قلبی کاربر، در واقع مخاطب کافی‌ست که قصد ورود به این سایت‌ها را داشته باشد تا صفحه‌ مذکور به‌صورت خودجوش خودش باز گردد!

2. توانایی لایک و دایرکت نویسیِ هرچه سریع‌تر پست‌ها و استوری‌های ماندگارِ خوش‌قامتانِ خوش‌پوشِ اینستاگرام و همچنین امکان ابراز همدردی سریع و اعلام آمادگی و همبستگی با آن‌ها به‌عنوان اولین نفر در زیر پست‌هایی همچون: «رزیتا فیلینگ داون، امروز کلی سکسکه کردم، گلوم دلد گلفت، یه عااالمه گریه کلدم»

نکته نه‌چندان مهم‌: ببینم مگه از تجربه‌ اینترنت 4G و 4.5G لذت بردید که الان بیخودی خوشحال شدید؟ چرا واقعا فکر کردید چنین سرعتی رو در اختیار ما می‌گذارند؟ ما هنوز برای اینترنت با سرعت یک مگ باید کارت دانشجویی و قباله و سند ببریم مخابرات تا شاید قبول کنند. بعد همان سرعت یک مگ را هم می‌بینی سرعت دانلودش حداکثر 200 کیلو بایت است. که همان هم پهنای‌باند کمی دارد و اکثرا غیرقابل استفاده است. این سرویس پرسرعت هم مانند سایر امکانات بی‌ارزش این جهانی مختص کشورهای اروپایی است و به خودتان نگیرید، در همین راستا:

1 . شاید من را به داشتن مازوخیسم و سادیسم محکوم کنید اما خداییش احساس تکلیف کردم که کمی شما را در معرض این اخبار قرار بدهم. آخه یکی دو کیلو بایت نیست که، اون‌ها با موبایل، در عرض یک دقیقه فیلم بلورِی سه‌بعدی دانلود می‌کنند... .

2 . اصلا افزایش ناگهانی سرعت چیز خوبی نیست. باید یاد بگیریم که در هرکاری سرعت را آرام‌آرام افزایش دهیم. در همین راستا صبر کنید تا مسئولان آرام آرام خدمت‌رسانی کنند. این‌طوری چیزی نمی‌فهمیم و چیزی حس نمی‌کنیم اما اگر یکهو بیایند سرعت اینترنت را 10 برابر کنند آن‌وقت اینترنت دان‌مان پاره می‌شود!

3 . اگر روزی وضعیت اینترنت درست شود، ایران ناگهان بزرگ‌ترین رشد و پیشرفت تاریخ حیات هستی را خواهد داشت و مثلا از سرعت چهارکیلوبایت به چهارگیگابایت خواهد رسید و قطعا نام پرآوازه کشورمان در کتاب گینس ثبت و یحتمل نیمی از ملت ذوق مرگ خواهند شد. نیمی دیگر هم خودشان را از دره‌ها و کوه‌ها به پایین پرت خواهند‌کرد. بنابراین در یک روز همه مشکلات حل خواهد شد. چی از این بهتر؟

4 . همین حالا و با همین سرعت لاک‌پشتی، میلیون‌ها نفر می‌روند برای بهبود وضعیت دریاچه‌ همیشه ارومیه عدد یک را زیر پست کامنت می‌کنند، حالا تصور کنید سرعت بیشتر هم بود. واویلا... پس بی‌خیالِ اینترنتِ پرسرعت. ایشالا دفعه بعدی درباره محاسن بیکاری در محضر شما گرامیان خواهیم بود.