یافته‌ها حاکی از آن است افرادی که حداقل 100 سال عمر دارند نسبت به مردان و زنانی که بین 80 تا 99 سالگی فوت می‌کنند کمتر دچار بیماری‌های مزمن می‌شوند.

دکتر پاول گلرت، نویسنده این مطالعه گفت: به دنبال آن بودم تا از تعداد و شدت بیماری‌های مزمنی که افراد بالای 100 سال در دوران پایانی زندگی‌شان دچار می‌شوند، درک بهتری به دست آورم.

در این بررسی گلرت و تیم‌ همکارش به مطالعه روی حدود 1400 فرد مسن که در آلمان زندگی می‌کردند پرداختند. این افراد در سه گروه تقسیم‌بندی شدند: افرادی که در سن 100 سالگی و بالاتر فوت کردند، افرادی که در دهه 90 عمرشان فوت کردند و افرادی که در دهه 80 فوت کردند.

بررسی‌ها حاکی از آن است افراد گروه اول در مدت سه ماه پیش از زمان فوت‌شان به طور میانگین از ۳.۳ بیماری‌های مزمنی رنج برده‌اند در حالی که این رقم در افراد گروه سوم ۴.۶ بوده است.

به گزارش مدیکال دیلی، با این حال این مطالعه نشان می‌دهد افراد بالای 100 سال بیشتر دچار انواع مختلف زوال عقلی و نارسایی‌های قلبی نسبت به دو گروه دیگر می‌شوند اما از سوی دیگر این افراد یعنی گروهی که بالای 100 سال عمر کرده‌اند، کمتر دچار فشار خون بالا، نارسایی کلیوی و بیماری‌های مزمن می‌شوند.