این اداره کل با انتشار اطلاعیه ای به استناد پیش بینی هواشناسی اعلام کرد که از فردا دوشنبه دوم تا پنجشنبه پنجم مرداد در ساعات بعد از ظهر و شب شاهد در استان مازندران شاهد افزایش ابر بویژه در دامنه ها و ارتفاعات استان همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده خواهیم بود ، ضمن این که از صبح روز دوشنبه به دلیل احتمال وزش باد نسبتا شدید ، دریای خزر نیز مواج پیش بینی می گردد.

در این اطلاعیه به شهروندان و مسافران توصیه شده با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در دامنه ها و ارتفاعات از برپایی چادر ، چرای دام و تردد در مسیل ها ، ارتفاعات و فضاهای باز جدا خودداری کنند.

اداره کل مدیریت بحران مازندران همچنین بر ضرورت خودداری از قایقرانی ، شنا و ورزش های آبی در هنگام مواج و طوفانی بودن دریا تاکید و به کشاورزان ، مسافران ، رهگذران توصیه کرد از از برافروختن آتش در عرصه های منابع طبیعی ، مراتع، مزارع و باغ ها جدا خودداری کنند.

در این اطلاعیه به تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی هم اعلام شده است تا ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته ،داشته باشند .

امروز شهرستان گلوگاه با 37 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین و آلاشت با 27 درجه خنک ترین مناطق استان مازندران بودند.
دمای هوا در شهر ساری مرکز مازندران نیز هم اکنون 36 درجه سانتیگراد است.