امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد:  طی سه روز آینده غالب نقاط کشور آسمان صاف و آفتابی همراه با ماندگاری هوای گرم خواهند داشت.

وی ادامه داد: طی 72 ساعت آینده نوار شرقی کشور با وزش باد شدید ناشی از طوفانهای 120 روزه مواجه خواهد شد و منطقه زابل در برخی ساعات با پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی مواجه خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به گذر موج بارشی خفیف از مناطق شمالی کشور تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه موج بارشی خفیفی از نوار شمالی کشور عبور خواهد کرد که برخی از نقاط شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و غرب مازندران با بارش پراکنده باران و وزش باد موقتی مواجه خواهند شد.

به گفته نقشینه، طی ساعات بعد از ظهر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برخی از مناطق غرب و جنوب غرب کشور با افزایش سرعت باد و گرد و خاک مواجه خواهند شد.

وی به وزش باد و پدیده گرد و غبار در کشور اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که استان خوزستان و اهواز روز سه‌شنبه با پدیده گرد و غبار مواجه شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای اکثر نقاط کشور از روز چهارشنبه تا اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: به غیر از هرمزگان و بوشهر، سایر نقاط کشور بین سه تا پنج درجه گرم‌تر خواهند شد.

نقشینه، اهواز با 50 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با 9 درجه بالای صفر را خنکک‌ترین نقاط کشور دانست و اظهار کرد: امروز دمای هوای تهران در گرم‌ترین لحظات به 36 درجه بالای صفر رسید که شاهد تداوم و افزایش نسبی دمای هوا خواهیم بود.