«مهدی جمالی» امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از نخستین نمونه موتور ملی سه سیلندر پرقدرت و کم مصرف یورو 6 تولید شده در شرکت سایپا افزود: شرکت سایپا در سال های گذشته به دلیل تحریم ها و سایر مشکلات در شرایط بحرانی قرار گرفته بود، اما با تدابیر وزیر صنعت بتدریج از مشکلات خارج شد.
به گفته این مقام مسئول، اصلی ترین موضوعی که منجی سایپا شد، حرکت به سمت تنوع محصول به عنوان یک اصل اساسی بوده است.
وی بیان داشت: امروز تنوع محصولات سایپا از 13 محصول در گذشته به 23 محصول رسیده است و مگاپلتفرمی با توانمندی و دانش داخلی طراحی کرده ایم که موتور سه سیلندر کم مصرفی که امروز رونمایی می شود، بخشی از آن است.
جمالی از طراحی و توسعه سه محصول جدید از جمله موتور جدید تیبا و قرارداد مشترکی با شرکت سیتروئن فرانسه برای ساخت موتور جدید در راستای مسائل زیست محیطی خبر داد و افزود: محصولات جدید سایپا از کیفیت بالایی برخوردارند و توان رقابت در بازار خواهند داشت.
مدیرعامل سایپا با اشاره به تدارک معاونت خودروی برقی در این شرکت از یک سال پیش، افزود: آمادگی داریم به زودی خودروی تیبای برقی را به بازار عرضه کنیم که مراحل تست خود را می گذراند و پس از آن خودروهای sp100 و sp0 برقی را در برنامه داریم.
وی تصریح کرد: گروه سایپا آمادگی دارد همه ساله دستکم 2 محصول جدید را به بازار عرضه کند، اما تحقق توسعه محصول و ایجاد دانش نیازمند هزینه است.
جمالی یاداور شد: در سه سال گذشته 6200 میلیارد ریال در این شرکت برای سرمایه گذاری در زمینه توسعه محصول برنامه ریزی شده که تاکنون 4000 میلیارد ریال آن اجرایی و هزینه شده است، اما از نمایندگان مجلس و سایر مسئولان استدعا داریم تسهیلات کم بهره برای توسعه صنعت خودوری کشور پیش بینی کنند.
وی تاکید کرد: در صورت تامین سرمایه، سایپا این توان را داراست تا به پیشتاز صنعت خودروسازی در منطقه تبدیل شود.