حجت نظری گفت: ۷ گزینه نهایی شهرداری تهران در جلسه منتخبین پایتخت معرفی شدند. محمد علی نجفی با ۲۱ رای، سید حسین مرعشی ۲۰ رای، الهه کولایی ۱۶ رای، سید محمد علی افشانی ۱۴ رای، حبیب الله بیطرف ۱۲ رای، محمد شریعتمداری ۱۱ رای و محسن مهرعلیزاده با ۹ رای به عنوان ۷ گزینه نهایی تصدی پست شهردار تهران انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه امروز شنبه زمان بندی اعلام برنامه‌ها از سوی ۷ کاندیدای منتخب شهرداری تهران اعلام می‌شود اظهارکرد: مقرر شده امروز ۷ گزینه نهایی شهرداری تهران برنامه‌های اجرایی خود را برای تصدی سمت شهرداری تهران اعلام کنند. 

نظری خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن زمان بندی، گزینه‌های شهرداری در جلسات منتخبان پنجمین دوره شورای شهر حضور و علاوه بر ارائه برنامه‌های مکتوب خود، به صورت شفاهی نیز به سوالات و پرسش‌های اعضا پاسخ خواهند داد.

وی افزود: پس از این فرآیند و اعلام برنامه‌ها از سوی کاندیدا، رای گیری مجددی فی مابین ۷ گزینه انجام می‌شود و در نهایت دو الی ۳ نفر به مرحله پایانی راه پیدا می‌کنند.

منتخب مردم تهران، ری و شمیرانات در شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتخاب معاونین شهردار پیش از آغاز به کار رسمی شورا اذعان کرد: منتخبین مردم علاوه بر انتخاب شهردار، معاونین، مدیران، شهرداران مناطق و حتی روسای شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری تهران را انتخاب می‌کنند.

نجفی ادامه داد: در فرآیند اعلام برنامه‌های ۷ گزینه نهایی، میثاق نامه‌ای نیز از سوی گزینه‌های احتمالی شهرداری تهران با منتخبین به امضا می‌رسد.

نظری تصریح کرد: نام گزینه نهایی شهرداری تهران در آغاز رسمی نخستین جلسه شورای پنجم و در صحن علنی و طبق قوانین و مقررات اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده اند که نجفی به عنوان شهردار تهران انتخاب خواهد شد گفت: در حال حاضر چیزی مشخص نیست و ۷ گزینه، شانس تصدی پست شهردار تهران را دارند و طبیعتا نمی‌توان اعلام کرد که شهردار بعدی تهران چه شخصی است.

منتخب مردم تهران، ری و شمیرانات در شورای اسلامی شهر تهران همچنین از حضور افراد کارآمد و با سابقه در مدریت شهری خبرداد و گفت: شورای پنجم هیچ نگاه سیاسی را به موضوعات شهری ندارد و قاعدتا در صورتی که افراد کارآمد و مدیران توانمند از چهره‌های اصولگرا باشند برای اداره شهر از آن‌ها نیز استفاده خواهد شد.

نظری در خصوص زمان آغاز به کار رسمی شورای پنجم شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه تاکنون، زمان قطعی جهت آغاز شورای پنجم به ما اعلام نشده، اما این طور به نظر می‌رسد که آغاز به کار رسمی شورا از نیمه شهریور ماه کلید بخورد