فرمانده انتظامی استان فارس ضمن تکذیب گزارش برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر استفاده عده‌ای از پول‌های کثیف حاصل از قاچاق، اعلام کرد: چنین مطلبی هرگز گفته نشده است و در خبر مذکور در واقع بحث در خصوص لزوم افزایش هزینه‌های جرم در مواجهه با سوداگران مرگ، قاچاقچیان مواد مخدر و همچنین ایجاد و افزایش قوانین بازدارنده در حوزه برخورد با پدیده شوم قاچاق و قاچاقچیان بوده است.

در بخشی از خبر اصلی، آمده است: مواد مخدر فتنه و تاکتیک بسیار پیچیده دشمنان علیه کشور ما است؛ قاچاق و مواد مخدر اقتصاد جامعه را دچار مشکل می‌کند و تاثیرمخربی بر اقتصاد، اشتغال جوانان و بنیان خانواده‌ها دارد. هزینه ارتکاب جرم برای قاچاقچیان مواد مخدر و خرده فروشان پایین بوده و قدرت بازدارندگی و پیشگیری لازم از ارتکاب به جرم را ندارد.

انتظار می‌رود خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه، رسالت آگاهی بخشی به مردم و شفافیت و صداقت در انتشار اخبار را که از ارکان فعالیت خبری است، همواره مدنظر داشته باشند.

برخی از رسانه‌ها و حتی برخی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سازمان‌ها و ستادهای دولتی در خبر منتشر شده به نقل از سردار گودرزی رئیس پلیس استان کرمان عنوان کرده بودند: نماینده‌ای که با پول کثیف قاچاق به مجلس می‌رود باید از قوانین تخفیف مجازات قاچاقچیان دفاع کند.