همه ی ما از مصرف گیلاس تازه در یک روز گرم تابستانی لذت می‏ بریم؛ این میوه دارای چربی کم و فیبر زیاد است. چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم است.

خواص گیلاس

کلسترول ندارد (مانند سایر گیاهان)، سدیم ندارد، فیبر خوراکی بالایی دارد، از ویتامین C بالایی برخوردار است. هر صد گرم گیلاس داراى دویست و پنجاه میلى گرم پتاسیم است و چنانکه مى دانید پتاسیم تاثیر زیادى بر افزایش ادرار دارد.

ضد سرطان و پیری

برخی از مواد شیمیایی موجود در گیلاس، همانند نجات دهنده های طبیعی در برابر این بیماری عمل می‌کنند. برخی از ترکیبات یافت شده در گیلاس نظیر کوئرسیتین، الاژیک اسید و پریلیل الکل ثابت شده است که بسیار در جلوگیری از روند شروع و گسترش سرطان نقش دارند.همچنین این میوه دارای خاصیت آنتی اکسیدان بالایی ست که در جلوگیری از سرطان موثر است.

آرام بخش

اگر مشکل خواب دارید شروع به خوردن منظم و روزانه گیلاس کنید تا مشکلتان حل شود.گیلاس حاوی ملاتونین است که به شما خوابی راحت می دهد. دفعه بعد که دچار بیخوابی شدید، سریعا به سراغ داروهای خواب آوری که اثرات جانبی بسیار بدی دارند نروید، کافیست مقداری گیلاس بخورید تا راحت بخوابید.

گیلاس، به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی می‌تواند به جای مسکن‌هایی از جمله آسپیرین، مورفین یا ادویل استفاده شود. بنابراین ایجاد یک راه طبیعی برای مقابله با درد شما را کاملاً از عوارض جانبی این داروها دور نگاه می‌دارد.

گیلاس به صورت بالقوه می‌تواند همانند یک سپر در مقابل بیماری‌های دردناک مزمن همانند التهاب مفاصل و دیگر بیماری‌های عضلانی عمل کند. همچنین می‌تواند برای آرام کردن جراحات ورزشی مورد مصرف قرار گیرد. یک لیوان آب گیلاس می‌تواند تنها چیزی باشد که بعد از یک جلسه ورزشی سخت به درد شما بخورد.

لاغری

گیلاس، دارای کالری و چربی کمی است و مقدار زیادی آب دارد. تحقیقات نشان داده که افزایش مصرف آب سطح انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه انرژی بیشتری در بدن می سوزد. بسیاری از افراد اثرات مفید گیلاس را که دارای آب زیادی است، در کاهش وزن خود مشاهده کرده اند.

گیلاس شیرین برای رفع یبوست مفید است. خوردن گیلاس قبل از غذا شخص را سیر می کند و جلوی اشتهای او را می گیرد و در عین حال او را چاق نمی کند. بنابراین افراد چاقی که می خواهند لاغر شوند، می توانند گیلاس را قبل از غذا مصرف کنند. البته نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.

مفید برای پوست

از گیلاس می‌توان به عنوان ماسک زیبایی استفاده کرد و چین و چروک‌های پوست را کاهش داد.گیلاس سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده، از این‌رو روند پیری را به تاخیر می‌اندازد. فلاوونووئیدهای موجود در گیلاس، ‌از ایجاد هر گونه آسیب‌ توسط رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کنند.