حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در یادداشتی نوشت:

«هفتم تیر ماه یادآور شهدای گران‌قدر سال 1360 است که تیر کین جهل و نفاق و برداشت‌های سطحی از دین و سیاست، انقلاب و کشور و ملت را از وجود ارزشمندشان محروم کرد.

یکی از افرادی که منافقین برای ترور شخصیت او بسیار تلاش کردند، شهید گرانقدر آیت الله بهشتی بود و به شیوه همیشگی پیروان نفاق، برای رسیدن به این هدف از هیچ تهمت و دروغی دریغ نداشتند؛ از جمله این‌که ایشان را طرفدار اشرافی‌گری و سرمایه‌داری معرفی می‌کردند.

دکتر جواد اژه‌ای داماد شهید بهشتی می‌گفت "تبلیغات سنگین منافقین حتی روی اطرافیان هم بی‌تاثیر نبود.

یادم هست آن‌روزها بنابه تجویز دندان‌پزشک، دکتر بهشتی باید دونوبت در روز و هر بار پانزده دقیقه مسواک می‌زد؛ این بهترین فرصت بود که بتوانیم حرف‌های‌مان را به ایشان بگوییم.

روزی از این موقعیت استفاده کردم و به آن بزرگوار گفتم: می‌دانم برای شما تفاوتی میان این منطقه و آن محله شهر نیست؛ پس بیایید این خانه را ـ که در شمال شهر بود ـ بفروشید و در همسایگی آیت‌الله طالقانی یا خیابان ایران منزلی بخرید تا این هیاهو بخوابد.

مسواک زدنش که تمام شد، روبه‌من گفت: آقا جواد، به‌نظرت این مسواک، چقدر ارزش دارد.

گفتم: مسواک مصرف شده که ارزشی ندارد.

گفت: ارزش این دنیا برای من به اندازه همین مسواک است؛ آیا چنین متاعی ارزش آن را دارد که به خاطرش مردم را فریب دهم؟

و ادامه داد، یادت باشد مردم باید ما را همان‌طور ببینند که هستیم؛ نه آن‌طور که آنها می‌پسندند.

متأسفانه امروز هم با سطحی‌نگری و سم‌پاشی برای تخریب شخصیت یاران انقلاب مواجه هستیم؛ مشکلی که راه برون رفت از آن، تمسک به اسلام ناب و عبرت گرفتن از مرام بزرگان و پیشقراولان انقلاب است.

پس از خداوند بخواهیم کمک‌مان کند، نفس خود را از دورویی و نفاق درونی پاک گردانیم و آن‌گونه باشیم که هستیم؛ شیوه‌ای که رمز بهشتی شدن و بهشتی ماندن بوده و خواهد بود.»