حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی ؛  اظهار کرد: پرپشتی ابرو‌ها در زیبایی صورت و فرم ابرو‌ها در شکل و زیبایی چشم تاثیر بسزایی دارد.

وی درباره عوامل موثر در ریزش ابرو بیان کرد: اختلالات هورمونی، برداشتن و کندن ریشه ابرو (انجام این کار به صورت متوالی سبب می‌شود که ابرو قابلیت رشد خود را از دست بدهد)، کمبود زینک، پر کاری و به خصوص کم کاری غده تیروئید، سوء تغذیه و مصرف فست فود‌ها از عواملی هستند که نقش موثری در ریزش ابرو دارند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: استفاده از رنگ مو، لوازم آرایشی شیمیایی و تاتو تاثیر بسزایی در ریزش ابرو دارند، از سوی دیگر اضطراب و استرس‌های روانی نیز سبب ریزش ابرو می‌شوند.

عظمایی عنوان کرد: پیری و کهولت سن، وجود عفونت، باکتری، قارچ‌ها و التهابات در روی پوست نیز می‌تواند به ریشه ابرو آسیب برساند.

وی ابتلا به بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و درماتیت تماسی را که موجب خارش و کندن مو می‌شود، در ریزش ابرو دخیل دانست و تاکید کرد: بیماری‌های سیستمیک (خود ایمنی) همچون لوپوس در زنان و آلوپسی نیز سبب ریزش ابرو می‌شوند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: بیماری ویتیلیگو، کندن مو‌ها بر اثر ابتلا به وسواس‌های ذهنی (که به علت اختلالات در عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مغز اتفاق می‌افتد) و مصرف خودسرانه مکمل‌های دارویی و ویتامین‌ها نیز ریزش ابرو را به همراه دارند، همچنین استفاده از داروی فشارخون، شیمی درمانی و سرطان نیز منجر به ریزش ابرو می‌شوند.

عظمایی گفت: مصرف پروتئین‌ها و سبزیجات برگ سبز نیز نقش موثری در رشد ابرو دارد. لبنیات کم‌چرب، سبزیجاتی مانند اسفناج و جعفری، تخم مرغ، انواع گوشت به خصوص گوشت گوسفند، حبوبات که منبع اصلی پروتئین محسوب می‌شوند و چهار مغز از گزینه‌های غذایی مفید در تقویت ریشه ابرو به شمار می‌آیند.

وی توصیه کرد: افراد باید برای رشد و پر پشت شدن ابرو، ابرو‌های خود را توسط روغن هفت مغز ترکیبی از روغن‌های فندق، کَرچک، کنجد، پسته، سیاه دانه، بادام تلخ و شیرین ماساژ دهند. برای این منظور اشخاص باید ابتدا آبرو را با شامپو بچه یا صابون به خوبی شسته و خشک کنند. سپس روزانه یکبار ابرو‌های خود را حدود یک دقیقه به وسیله روغن ماساژ دهند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر تاثیر چشمگیر ماساژ ابرو با مخلوط روغن‌های نارگیل و زیتون اظهار کرد: روغن نارگیل، زیتون، مار، مورد، رزماری و گزنه از جمله روغن‌های موثر در پر پشتی ابرو محسوب می‌شوند.

عظمایی بیان کرد: زرده تخم مرغ نیز حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E بوده بنابراین ماساژ ابرو به وسیله آن باعث تقویت ابرو و مژه می‌شود.

وی یادآور شد: افراد به منظور تقویت ابرو باید با استفاده از یک برس کوچک یا شانه چوبی دندانه ریز به آرامی بر روی ابرو کشیده تا ابرو‌ها ماساژ داده شده و گردش خون به خوبی در زیر ریشه مو‌ها به جریان بیفتد.