علیرضا رهایی درباره جلسه روز گذشته مسئولان آموزشی این دانشگاه با شورای گسترش آموزش عالی در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: «این جلسه روز گذشته در دفتر گسترش برگزار و درباره مجموعه رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دوره ارشد بحث و بررسی‌های لازم صورت گرفت. مرحله اول اقدام از قبل انجام شده بود و روز گذشته مرحله دوم با حضور مسئولان برگزار شد.»

او ادامه داد: «خوشبختانه در جلسه دیروز تعداد زیادی از رشته‌های آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تایید شد که حدود 160 تا 170 رشته بودند و امروز برای انتخاب رشته داوطلبان بارگذاری می‌شود.»

رهایی از برگزاری مرحله سوم بررسی رشته‌ها در روز چهارشنبه 7 تیر خبر داد و گفت: «دفتر گسترش معیارهایی دارد و دانشگاه نیز استدلال‌های خاص خود را دارد ولی در نهایت باید ببینیم که این شرایط دانشگاه تا چه حد مورد تایید دوستان قرار می‌گیرد.»

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «شرایط آموزشی در رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مناسب است. بیش از هزار عضو هیات علمی جذب شده‌اند و پرونده‌های زیادی نیز در دست بررسی است و به زودی به بدنه علمی دانشگاه وارد می‌شوند و شرایط علمی واحدها نیز در حال بهبود است. بر این اساس وضعیت موجود را بررسی می‌کنیم تا با وزارت علوم به یک نتیجه‌گیری مناسب برسیم.»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رهایی در ادامه گفت: «تمدید انتخاب رشته آزمون کارشناسی‌ارشد دانشگاه نیز به همین خاطر انجام شده است تا دانشجویان بدون دغدغه انتخاب رشته کنند. امیدواریم تا پایان هفته یا اوایل هفته بعد وضعیت رشته‌محل‌های دانشگاه نهایی شود. بنابراین زمان مناسبی هم برای داوطلبان در نظر گرفته شده است و خوشبختانه وقت کم نخواهد بود.»