عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه برای بهبود اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال برنامه‌ریزی‌ کرده‌ایم، اظهار داشت: اهدافی که در این برنامه‌ریزی‌ها دنبال می‌کنیم رشد و شکوفایی توانمندی‌ها و استعدادهای اجتماعی، ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی دانش‌آموزان و بهبود اوقات فراغت آنها با رویکرد یادگیری است.

وی ادامه داد: سیاست‌هایی که به دنبال تحقق آن هستیم بر اساس منویات مقام معظم رهبری و شعار سال است و در این راستا چند برنامه در رأس کار خود قرار داده‌ایم.

کریمی اضافه کرد: جلب مشارکت اولیا و مربیان در مدیریت اوقات فراغت، بهره‌وری اوقات فراغت با محوریت کار و مهارت آموزی، جهت‌دهی به سمت روحیه ابتکار و نوآوری، تقویت و تعمیق محتوای فرهنگی،‌ بهره‌وری اوقات فراغت برای ایجاد زمینه اقتصاد مقاومتی در اندیشه و عمل دانش‌آموزان و آماده کردن دانش‌آموزان برای زیرساخت‌های پروژه مهر از جمله این برنامه‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به آغاز اردوهای دانش‌آموزی پس از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: اردوهای متمرکز ما در 8 دوره در رامسر برگزار می‌شود و دانش‌آموزان برگزیده فرهنگی، علمی و اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی در آن شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام مقدمات را فراهم می‌کنیم تا دانش‌آموزان، ایام اردو را با آرامش و بدون آسیب سپری کنند.

کریمی برنامه معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران برای کتاب‌خوان کردن دانش‌آموزان را تشریح کرد و گفت: امسال دانش‌آموزان 400 مدرسه به نمایشگاه کتاب اعزام شدند که هدف آن آشنایی آنها با فرهنگ کتابخوانی و قرار گرفتن در فضای نمایشگاه کتاب بود و در کنار آن وزارت آموزش و پرورش برای هر مدرسه مبلغ یک میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه تخصیص داد.