دکتر قهری، رئیس پردیس دانشگاه علوم پزشکی بم  اظهار کرد: از مهر ماه سال 95 مسئولیت پردیس دانشگاه علوم پزشکی را برعهده گرفتم و امیدوارم تا زمانی که هستم بتوانم به بهترین نحو خدمت رسانی کنم .

وی افزود: در مدتی که این مسئولیت را برعهده گرفتم، تکمیل جدول گذاری و محوطه سازی، ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار فضای سبز، پیگیری آسفالت با همکاری شهرداری محترم در مجموعه پردیس انجام گرفته است و همچنین در مجموعه پردیس دوم در منطقه ی ارگ جدید نیز محوطه سازی و مناسب سازی فضای این مجموعه نیز انجام گرفته است .

دکتر قهری در ادامه گفت: در قسمت دانشکده بهداشت آزمایشگاه را تجهیز کردیم و همچنین مرکز مهارتهای بالینی از دانشکده پرستاری نیز تجهیز گردید و راه اندازی و تجهیز مرکز رشد انجام گرفت که این موارد مربوط به معاونت پژوهشی می شود و در حوزه معاونت آموزشی نیز تجهیزات برگزاری آزمون‌های الکترونیکی خریداری شده و این بخش نیز در حال بهره برداری است همچنین سالن کنفرانس مجموعه پردیس نیز راه‌اندازی شده است .

وی تصریح کرد: 3 معاونت دانشگاه علوم پزشکی در پردیس دانشگاه قرار دارند که شامل معاونت آموزش، معاونت پژوهشی و فناوری و معاونت دانشجویی و فرهنگی است و در خصوص اقدامات و امتیازاتی که در این معاونت طی سال 95 کسب کردیم باید توضیح دهم که افزایش تعداد رشته‌های دانشگاهی را به تعداد 15 رشته را داشتیم که در این زمینه اخذ موافقت اولیه مقام عالی وزارت را در زمینه تاسیس دانشکده دندانپزشکی را نیز به همراه داشتیم .

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بم حضور فعالی در جشنواره شهید بهشتی تهران داشت و دانشجویان ورودی سال 93 موفق به کسب قبولی 100درصدی در آزمون جامع علوم پایه در اسفند 95 شدند و در این قطب از کشور مقام اول را کسب کردند و همچنین از دانشگاه علوم پزشکی بم به عنوان دانشگاه برتر در اجرای طرح تحول آموزشی تقدیر به عمل آمد .

رئیس پردیس دانشگاه علوم پزشکی بم بیان کرد: در خصوص خوابگاه های دانشجویی که در شهرک دوستی بم قرار دارند مشکلاتی به علت کانکسی بودن این خوابگاه ها وجود دارد چرا که این کانکس ها عمر مفیدی دارند و با توجه به اینکه کانکسهای خوابگاه ها از زمان زلزله بم در این شهرک قرار گرفته است لذا حدود 14 سال است که در حال استفاده هستند و اکنون بسیار پرخرج و پرهزینه شده اند بنابراین با رایزنی‌هایی که انجام گرفت قرار بر این شد تا کلنگ احداث خوابگاه در مجموعه ارگ جدید با اعتبار اولیه یک میلیارد تومان بر زمین زده شود .

دکتر قهری افزود: ساخت خوابگاه دانشجویی در مجموعه ارگ جدید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و ارگ جدید پیگیری خواهد شد که تقریبا 40 درصد از هزینه ساخت این خوابگاه توسط ارگ جدید پرداخت خواهد شد و مابقی هزینه آن نیز توسط وزارت بهداشت تامین می شود .

وی گفت: انتظار ما از وزارتخانه این است که با توجه به نیاز این منطقه دانشکده توانبخشی و دندانپزشکی در اولویت های اول قرار گیرد و همچنین ارتقاء رشته های کارشناسی به کارشناسی ارشد نیز در اولویت قرار گیرد چرا که در این قسمت از دانشگاه علوم پزشکی رشته کارشناسی ارشد نداریم علارغم نیازی که در این منطقه وجود دارد و همچنین مشکل سلف سرویس از دیگر مشکلات این مجموعه است .

دکتر قهری بیان کرد: از وزارت بهداشت درخواست داریم تا سریع‌تر به ساخت و ساز در دانشگاه های علوم پزشکی اقدام کنند چرا اکنون پردیس دانشگاه علوم پزشکی در ساختمانهای قرار دارد که مربوط به نظام مهندسی بوده و به هیچ وجه با محیط یک دانشگاه مطابقت ندارد به طوری که اگر به دانشکده بهداشت نگاه کنیم مشاهده می شود که کل ساختمان رو باز است و پوشیده نیست لذا گرما و سرما و باد و باران و گرد و خاک مشکل‌آفرین است و مستقیماً وارد کلاس ها می شود بنابراین درخواست داریم تا هرچه سریعتر دانشکده های ما در ارگ جدید تاسیس شود .

رئیس پردیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در منطقه شرق استان تعدادی مدارس بهیاری وجود دارد که تا سال 94 حدود 50 نفرو در سال 95 تعداد 110 نفر دانشجوی بهیاری پذیرش شدند و این دانشجویان توقع دارند پس از اتمام درس در جایی پذیرش شوند اما با توجه به کمبود فضای فیزیکی که وجود دارد امکان اینکه بتوانیم همه این فارغ التحصیلان را به کار بگیریم بسیار سخت است لذا در سال 96 پذیرش دانشجو در رشته بهیاری انجام نمی گیرد .

وی ضمن ابراز امیدواری افزود: امیدواریم با تأسیس بیمارستان در شهرستانهای فهرج، ریگان و نرماشیر و همچنین کلینیک اطفال در بم ان‌شاءالله بتوانیم این افراد را بکارگیری کنیم .

وی گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته بهیاری از مدارس تیزهوشان و استعداد درخشان و با معدل و نمرات بسیار خوب وارد این رشته می شوند لذا از خانواده این دانش آموزان درخواست دارم که اجازه دهند این دانش آموزان در رشته های بهتر تحصیل کنند .

وی افزود: از سال 95 در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه اقدام به راه‌اندازی 5 پایگاه تحقیقاتی شامل پایگاه تحقیقات سلامت محور، پایگاه تحقیقات مربوط به سالک، پایگاه تحقیقات دیابت و بیماریهای مزمن، پایگاه تحقیقات جمعیت و ناباروری و پایگاه تحقیقات امور بیمارستانی و علوم بالینی کردیم و همچنین در قسمت پژوهشی مجله دانشگاه علوم پزشکی، مجله پژوهش های سلامت محورکه تاکنون نداشتیم، مجله پرستاری سرطان با همکاری انجمن علمی پرستاری ایران منتشر می شوند و این موارد مربوط به معاونت پژوهشی هستند .

رئیس پردیس دانشگاه علوم پزشکی بم در پایان بار دیگر از وزیر بهداشت درخواست کرد تا در زمینه ساخت و ساز خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها و ساختمان‌های دانشگاه پردیس علوم پزشکی بم مساعدت کند.