ب حجت‌الاسلام علی مظفری عصر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه دادگاه پزشک تبریزی پس از اعلام نتیجه پزشکی قانونی در تیرماه برگزار می‌شود، گفت: 28 تیر زمان برگزاری جلسه دادگاه است.

وی سپس با بیان اینکه ظرف دو سه ماه آینده حکم نهایی صادر می‌شود، ادامه داد: علت تأخیر دادگاه هم تأخیر پاسخ استعلام از پزشکی قانونی که بالاخره دادگاه تا تیرماه نتیجه آن را اعلام می‌کند .

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی سپس در خصوص آخرین وضعیت پرونده فساد مالی در شورا و شهرداری تبریز گفت: رأی صادر شده و با برگزاری دادگاه، متهمان حکم را در یافت و در حال تجدید نظر است.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی امن ‌ترین استان کشور است، گفت: جرائم خشن در این استان رخ نمی‌دهد و سایر جرائم هم در مقایسه با سایر استان‌ ها بسیار کم است .

مظفری با اشاره به اینکه در مسائل اقتصاد مقاومتی در سال گذشته ۲۲۴۴ هکتار از اراضی دولتی خلع ید شد، ابراز داشت: این اراضی به بیت‌المال بازگشته که در متر به متر خون‌دل خورده ‌ایم .

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه آمار وارده‌ سال 95 در حدود 499هزار و 801 فقره پرونده است، گفت: 498هزار و 377 پرونده مختومه شده است.

وی ادامه داد: پرونده‌هایی که در مراحل مختلف همچون دادگاه، دادسرا، شورای حل اختلاف، تجدید نظر وارد شده بالغ بر 646 هزار و 511 فقره پرونده است که از این تعداد 639هزار و 13 فقره مختومه است.