دکتر آریا رحمانی دبیر گروه جهادی داوطلبینعلوم پزشکی درگفت و گو با افکارنیوز به بیان اهداف این گروه پرداخت.

وی کمک رسانی به اقشار مستضعف جامعه به خصوص کمک های درمانی را از اهداف این گروه جهادی برشمرد که یکی از کارهای این گروه ویزیت و داروی رایگان بیماران مستضعف می باشد.

 

گروه جهادی داوطلبین علوم پزشکی فعالیت خود را از چه زمانی شروع کرد؟

 گروه جهادی داوطلبین علوم پزشکی فعالیتش را از اردیبهشت ماه 95 با طرح غربالگری و ویزیت و ارائه داروهای رایگان در مناطق مختلف شهر تهران با تمرکز بر مناطق مستضعف نشین شروع کرد و در حال حاضر با عنوان گروه جهادی پزشکی حامی همچنان توفیق خدمت به اقشار مستضعف در شهر و استان تهران را وطیفه خود می داند.

حامی

 

انگیزه شما از ورود به عرصه اردوهای جهادی چه بود؟

 

خوشبختانه در کشور گروه های جهادی متعددی وجود دارد و در عرصه های مختلفی فعالیت می کنند. اما هدف ما حضور همه جانبه و غیر گزینشی اقشار مختلف دانشجویان و فارغ التحصیلان پزشکی در عرصه خدمت رسانی بود و خدا رو شکر تا حدودی موفق شده ایم.

 

درباره گروهتون بفرمایید؟ افراد حاضر در گروهتون از چه قشرهایی هستند؟

 

از تمامی رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی. دانشجویان در مقاطع مختلف و سلایق مختلف. البته فارغ التحصیلان و پزشکان عمومی و متخصص فراوانی با ما همکاری می کنند. یکی از مزیت های نسبی گروه حامی عدم پافشاری بر محدودیت ها و سلایق سیاسی و مذهبی است که خوشبختانه باعث استقبال گسترده جامعه علوم پزشکی قرار گرفته ایم.

 

گروهتون در چه عرصه هایی فعالیت میکند؟

 

عمده فعالیت های ما همانطور که از اسم گروه بر می آید معطوف به خدمات درمانی به اقشار فراموش شده است. حالا این اقشارکودکان کار حاشیه نشین ها و اتباع هم شامل می شوند. اما بر حسب نیاز در عرصه های دیگر برای مثال توزیع ارزاق در آستانه سال جدید و توزیع غذای گرم میان کارتن خواب ها هم اقداماتی داشته ایم.

 

چه جاهایی رو تاحالا برای فعالیت هاتون انتخاب کردید ؟

 

همانطور که گفته شد عمده مناطق حاشیه نشین شهر تهران مناطق جنوب شهر تهران مدارس کودکان کار آجر پزی ها روستاهای اطراف تهران و حتی شهرهایی مانند پیشوا و ورامین و ... از جمله مکان هایی بودند که با شناسایی دقیق و همکاری سایر خیریه ها اقدام به فعالیت درمانی کرده ایم.

 

شرایط عضویت در گروهتون چگونه است؟

 

شرط؟!! ما شرط خاصی برای عضویت در گروه و خدمت و جهاد پزشکی قائل نیستیم. دوران حاجی گرینوف ها تمام شده است. هرکس هر توانی در زمینه پزشکی و رشته های مرتبط با آن دارد مطمئنا می تواند عضوی از گروه ما باشد. چه بسا افرادی که توان و علم پزشکی هم ندارند و با حمایت های مالی شان گروه را در این راه کمک می کنند.

IMG_1099

 

ازجانب نهاد یا سازمانی حمایت مالی و پشتیبانی میشوید یا نه؟

 

هیچ نهاد و سازمانی تا کنون به صورت مستمر از گروه حامی حمایت نکرده است. البته در شرایط مختلف ارگان های مختلف کمک های عمدتا تجهیزاتی به گروه داشته اند اما هیچ حمایت ساختار مند و منظمی صورت نگرفته است. متاسفانه!

 

بزرگترین چالشی که هنگام برپایی فعالیت های جهادیتون  با آن مواجه بودید چه بود؟

 

عمده چالش ما حس رقابت ارگان ها و سازمان های دولتی و شبه دولتی است. ما رقیب هیچ وزرات خانه و ارگانی نیستیم و در واقعپوشش دهنده کم کاری ها در ارائه خدمات به محرومان و مستضعفین هستیم. بعضی وقت ها آنقدر ما باید دنبال مسئولین بدویم که احساس بدی به ما دست می دهند. همین حمایت نکردن باعث می شود ما از ارائه آنچه در توان داریم قاصر باشیم و شرمنده مردم.

 

حرف آخرتون برای خوانندگان؟

 

دوستان در رشته های مختلف علوم پزشکی می توانند با مراجعه به کانال تلگرامی و سایت و صفحه اینستاگرام ما با عنوان  @med_jahadii    در جریان اخبار و فعالیت های ما قرار بگیرند و در صورت تمایل با عضویت در گروه در اردوها و فعالیت های بعدی شرکت کنند. افرادی هم که تمکن مالی دارند می توانند از طریق راه هایی که اعلام می شود کمک های خود را به حساب ما واریز کنند. از مسئولان هم خواهش می کنیم که با ما مهربان تر باشند.