مهران رضوی پور در ارتباط با برگزاری سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی اظهارداشت: این سمینار ویژه متخصصان ارتوپدی، جراحی عمومی، جراحی ترمیم و پلاستیک، فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارشناسان ارتز و پروتز و کارشناسان اتاق عمل است و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه ارتوپدی در این سمینار ارائه خواهد شد.

وی افزود: هدف ما از برگزاری این کنگره افزایش آگاهی همکاران در ارتباط با ضایعات نسج نرم و استخوان در ارتوپدی و روش های نوین برای درمان آنها است همچنین جایگاه ایران در حوزه ارتوپدی باتوجه به تعداد عمل های جدیدی که انجام می شود به روز بوده و پیشرفت قابل توجهی دارد.

دبیر علمی سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی گفت: از شایع ترین بیماری در حوزه ارتوپدی تروما ها به خاطر حوادث ترافیکی، آرتروزهای مفاصل و ضایعات مادرزادی که در طول رشد نوزاد به وجود می آید، است.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات ارتوپدی تروما است، عنوان کرد: هرچه که بتوانیم فرهنگ عمومی را بالا ببریم، قوانین محکم تر، ایمنی بیشتری و آگاهی بهتر داشته باشیم از آسیب ها و مشکلات ترومایی همچون حوادث و تصادفات ترافیکی پیشگیری کنیم تخت های بیمارستانی خلوت تر شده و همکاران ارتوپدی ما فشار کاری کمتری را دارند.

رضوی پور با بیان اینکه در دوران جنینی یک سری از بیماری های ارتوپدی به وجود می آید، اضافه کرد: بیشتر اختلالات مادرزادی در هفته 6 تا 8 جنینی به وجود می آید و ناشی از مصرف داروها، نداشتن اطلاع خانم ها از بارداری خود و در معرض اشعه قرار گرفتن مادران باردار است.

وی ادامه داد: در 3 ماهه اول مادران باردار در مصرف دارو باید دقت داشته باشند و به هیچ عنوان مصرف خودسرانه دارو را نداشته و این مدضوع تحت نظر پزشک باشد.

گفتنی است؛ سمینار بازسازی استخوان و نسج نرم در ارتوپدی 22 تیرماه سال جاری با حضور صاحبنظران و اساتید این حوزه در هتل سالاردره مازندران برگزار می شود.