هر فرد در طول شبانه روز باید از غذا‌ها به اندازه‌ متعادل و متنوع استفاده کند، این تغذیه مناسب در ماه رمضان از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا با مصادف شدن این ماه با فصل گرما و ساعات طولانی که فرد در روزه داری به سر می‌برد می‌تواند ضعف و گرسنگی را بر فرد روزه دار غالب کند.

اما می‌توان با استفاده از این ترفند‌ها از میزان گرسنگی در طول ساعات طولانی ماه مبارک رمضان کاست.

مصرف غذاهای سالم بین افطار و سحر

افراد روزه دار باید سعی کنند که در این ماه بیشتر از هر چیزی مصرف میوه و سبزی جات را در اولویت‌های قرار دهند و از مصرف تنقلات پرهیز کنند تا بعد از ماه رمضان قربانی رژیم غذایی نا سالم خود نباشند.

آدامس جویدن

جویدن آدامس به مدت 45 دقیقه در فاصله‌ وعده‌های سحر و افطار علاوه بر اینکه باعث تمییز ماندن دندان‌ها می‌شود، تولید بزاق و در نهایت جلوگیری از تشنگی در طول روز بعد را در پی دارد.

پرخوری

بسیاری از افراد روزه دار تصور می‌کنند که اگر در طول روز‌های عادی در وعده ناهار 10 قاشق غذا خوری برنج می‌خورند، در دوران ماه رمضان باید این میزان را بیشتر کنند در حالی که این فرضیه اشتباه است و پرخوری باعث می‌شود که شما نسبت به خوردن بیشتر حریص‌تر باشید.

قهوه بنوشید

نوشیدن قهوه در میان وعده‌های سحری و افطار باعث می‌شود که چربی‌های بدن سوزانده شود علاوه بر این نوشیدن قهوه به عنوان مهار کننده‌ اشتها در این ماه توصیه می‌شود.

سبزیجات فراموش نشود

مصرف سبزیجات به دلیل مقادیر بالایی از فیبر باعث می‌شود که بدن شما را در طول روز‌های طولانی از تنشگی دور کند، همچنین فیبر موجود در سبزیجاتی مانند خیار، کاهو و فلفل سبز به کاهش وزن افراد کمک شایانی می‌کند.

لبنیاب پر چرب را کنار بگذارید

مصرف بیش از حد لبنیات پرچرب نه تنها باعث افزایش وزن می‌شود بلکه اشتهای شما را برای مصرف مواد غذایی پر چرب بالا می‌برد که این موضوع ممکن است شما را در طول روز‌های گرم و طولانی ماه رمضان مورد آزار قرار دهد.